Akcja wolontariacka, w której uczestniczyło blisko 300 uczniów z klas IV–VI szkół podstawowych oraz ponad 30 wolontariuszy Microsoftu i Grupy TP pokazujących dzieciom, jak bezpiecznie korzystać z internetu, to pierwszy rezultat porozumienia zawartego przez wymienione firmy.
9 lutego, podczas międzynarodowego Dnia Bezpiecznego Internetu, Microsoft oraz Fundacja Orange podpisały porozumienie o wzajemnej wymianie praw do korzystania ze stworzonych przez siebie materiałów edukacyjnych na temat bezpieczeństwa internetowego dzieci.
26 lutego natomiast wolontariusze polskiego oddziału firmy Microsoft zaprosili swoich kolegów z Grupy TP do przeprowadzenia zajęć dla dzieci na temat zasad bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z internetu. Podczas spotkania, które odbyło się w Sali Dembego Biblioteki Narodowej w Warszawie, uczniowie z 8 szkół podstawowych obejrzeli filmy animowane przygotowane w ramach programu 3…2…1…Internet!, będącego wspólnym przedsięwzięciem Microsoftu oraz Fundacji Dzieci Niczyje, realizowanego we współpracy z Fundacją Kierowca Bezpieczny Krzysztofa Hołowczyca.
Filmy przedstawiały sytuacje, z którymi mogą mieć styczność najmłodsi użytkownicy sieci, m.in. cyberprzemoc, zawieranie potencjalnie niebezpiecznych znajomości, umieszczanie złośliwych filmów na portalach społecznościowych przez rówieśników, nielegalne kopiowanie cudzej własności intelektualnej oraz uzależnienie od komputera. Po interaktywnej lekcji uczniowie wzięli udział w przygotowanych przez wolontariuszy grach i zabawach z nagrodami.
- Do tej pory zasady bezpiecznego poruszania się w sieci poznały dzięki wolontariuszom Grupy TP ponad 4 tys. dzieci z młodszych klas. Dzięki porozumieniu z firmą Microsoft będziemy mogli przekazać naszym wolontariuszom nowe atrakcyjne narzędzie do prowadzenia zajęć ze starszymi dziećmi - komentuje Jadwiga Czartoryska, prezes Fundacji Orange.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|