Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

iPad? Znam, ale nie potrzebuję

09-02-2010, 11:16

Tylko 9% osób, które słyszały o tablecie Apple naprawdę chce go kupić. Ponad połowa nie jest nim zainteresowana i odsetek ten wzrósł po tym, jak Apple zaprezentowała iPada – wynika z badań przeprowadzonych przez serwis Retrevo.

robot sprzątający

reklama


Jeszcze przed zaprezentowaniem iPada mówiono, że "iPhone na sterydach" może nie być nikomu potrzebny. Nie jest tak przenośny, jak telefon, ani tak wygodny w czasie pracy, jak netbooki i notebooki. Po zaprezentowaniu urządzenia 27 stycznia nastroje jakby się poprawiły, zaczęto postrzegać iPada jako ciekawy sposób na mobilną rozrywkę i przeglądanie internetu.

Mimo to z badań Retrevo (serwisu pomagającego w zakupie elektroniki) wynika, że konsumenci nie są zainteresowani zakupem urządzenia nawet po tym, jak je zobaczyli. Badanie przeprowadzono na próbie 1000 losowo wybranych użytkowników Retrevo w dwóch etapach – przed zaprezentowaniem urządzenia oraz po tym wydarzeniu.

>>> Czytaj: iPad, czyli tablet od Apple, już jest (wideo)

Odpowiedzi na pytania o zapotrzebowanie na iPad
fot. Retrevo - Odpowiedzi na pytania o zapotrzebowanie na iPad

Ankietowani odpowiedzieli na pytanie, czy słyszeli o tablecie od Apple i czy są zainteresowani zakupem. Przed zaprezentowaniem urządzenia tylko 3% deklarowało, że racze kupi je. 35% respondentów odparło, że nie słyszało o tablecie i nie kupi go. 26% badanych stwierdziło, że słyszało o urządzeniu, ale nie chce go kupować. 19% chciało zaczekać na zaprezentowanie urządzenia.

Po prezentacji Apple w dniu 27 stycznia odsetek osób zainteresowanych zakupem wzrósł, ale zaledwie do 9%. Znacznie wzrósł odsetek osób znających iPada, ale niezainteresowanych zakupem (do 52%). 18% osób w ogóle nie rozważa zakupu, a 21% rozważy go po zdobyciu większej ilości informacji na jego temat.

Sonda
Czy planujesz zakup iPada?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
  • już posiadam
wyniki  komentarze

W ramach badań zadano tez nieco inne pytanie: "Po tym co słyszałeś o tablecie, czy sądzisz, że potrzebujesz go?". Przed prezentacją 49% osób odpowiedziało, że nie. Po prezentacji odsetek ten... wzrósł do 61%. Można więc chyba uznać, że firmie Apple nie udało się wytworzyć nowej potrzeby u konsumentów (przynajmniej dotychczas).

Autorzy badań pytali też o to, czy nabywcy zapłacą dodatkowe 130 USD za urządzenie z łącznością 3G. Okazuje się, że aż 59% respondentów nie chce dodatkowo płacić, a kolejne 29% musi to przemyśleć.

>>> Czytaj także: W marcu iPad trafi do Europy


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Retrevo