Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na niekorzyść rozstrzygnął pod koniec 2009 roku dwa odwołania Telekomunikacji Polskiej w zakresie decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
reklama
Końcówka 2009 roku przyniosła dwa niekorzystne dla Telekomunikacji Polskiej rozstrzygnięcia przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 30 sierpnia 2007 roku Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej ustalił, że na krajowym rynku świadczenia usługi krajowych połączeń telefonicznych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej dla użytkowników końcowych z wyłączeniem konsumentów nie występuje skuteczna konkurencja i określił Telekomunikację Polską jako przedsiębiorcę zajmującego znaczącą pozycję na tym rynku, nakładając na nią obowiązki regulacyjne.
Telekom podnosił także argument, że Prezes UKE nie dopełnił swoich obowiązków w zakresie przekazania do Komisji Europejskiej projektów rozstrzygnięć.
Sąd uznał jednak, że Prezes UKE prawidłowo zdefiniował pojęcie rynku i stwierdził, że nie zachodzi na nim skuteczna konkurencja. Słuszna była więc decyzja o wyznaczeniu Telekomunikacji Polskiej jako operatora dominującego. Nosiła ona także znamiona adekwatności i proporcjonalności.
Następnego dnia Sąd oddalił odwołanie od innej decyzji Prezesa UKE, w którym określone zostały warunki udostępniania Telekomunikacji Polskiej niezbędnych danych abonentów celem świadczenia przez nią usług informacyjnych w zakresie numerów abonentów sieci stacjonarnych w Polsce.
Telekomunikacja Polska ponownie użyła argumentu o braku legalności decyzji podejmowanych przez Annę Streżyńską w wyniku jej wadliwego powołania na stanowisko Prezesa Urzędu. Sąd uznał jednak, że badanie legalności tej decyzji nie należy do jego kompetencji. Podkreślił także, że TP SA w piśmie z 22 czerwca 2007 roku wyraziła zgodę na proponowane warunki.
Od obu wyroków stronom przysługują odwołania.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|