Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Terminy gonią Pocztę Polską - jest gorzej niż przed rokiem

26-11-2009, 16:51

Nieterminowe dostarczanie przesyłek to wciąż najbardziej rozpoznawalna wizytówka Poczty Polskiej, wykonawcy usługi powszechnej w zakresie usług pocztowych. Z badania UKE wynika, że firma ta cały czas nie spełnia określonych norm dotyczących terminowości dostarczanych listów.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych 82 proc. listów priorytetowych nierejestrowanych powinny zostać dostarczone w terminie jednego dnia od nadania, 90 proc. w ciągu dwóch dni, a 94 proc. w ciągu trzech dni. W przypadku listów ekonomicznych 85 proc. powinno trafić do adresatów w ciągu trzech dni, a 97 proc. w ciągu pięciu dni.

>> Czytaj także: Skarżą się na poczynania Poczty Polskiej

Wykres prezentujący zmianę w terminowości dostarczanych listów nierejestrowanych wg badań UKE
fot. - Wykres prezentujący zmianę w terminowości dostarczanych listów nierejestrowanych wg badań UKE
Niestety, zgodnie z najnowszym badaniem UKE, przeprowadzonym od 15 września 2008 do 18 września 2009, rzeczywistość w porównaniu do ustawy nie ma się tak dobrze.

Spośród listów priorytetowych zwykłych, niewiele więcej niż połowa (50,6 proc) została dostarczona w ciągu jednego dnia roboczego, w ciągu dwóch dni dotarło 83,9 proc. przesyłek, a w ciągu trzech już 94,3 proc (jest to jedyna sytuacja w badaniu, w której Poczta Polska spełnia normę).

Przy listach ekonomicznych 68,1 proc. trafia do miejsca docelowego w ciągu przewidzianych trzech dni. W ciągu pięciu wskaźnik ten wzrasta do 93,2 proc. (jednak nadal nie mieści się w granicach normy).

Przesyłki listowe Termin doręczenia
(dni robocze od nadania)
Wynik badania
w 2008 roku
Wynik badania
w 2009 roku
Cel
Priorytetowe 1 79,94 proc.
50,6 proc. 82 proc.
Ekonomiczne 3 71,94 proc.
68,1 proc. 85 proc.

Sonda
Z Twoich doświadczeń wynika, że Poczta Polska:
  • jest terminowa
  • jest nieterminowa
  • korzystam z usług konkurencji
  • w ogóle nie korzystam z poczty tradycyjnej
wyniki  komentarze

Można zauważyć znaczący spadek wskaźników terminowości w porównaniu z zeszłym rokiem, zwłaszcza dla przesyłek priorytetowych (spadek o 29 pkt. procentowych dla dostarczenia w ciągu jednego dnia od wysłania) ale też i dla ekonomicznych (spadek o 3,84 pkt. procentowych dla dostarczenia w ciągu trzech dni od wysłania).

>> Czytaj także: Poczta Polska: Jesteśmy terminowi

Jak widać, sytuacja dla nas klientów nie jest zbyt dobra – wszyscy wiemy, jak dużego kłopotu potrafią narobić opóźnione listy. Pozostaje mieć nadzieję, że Poczta Polska będzie starała się dostosować do norm, inaczej oddech konkurencji na karku będzie coraz mocniej wyczuwalny.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR