Dla Apple drugi największy chiński operator komórkowy to za mało. Zaledwie dwa tygodnie po zawarciu umowy z China Unicom amerykańska firma rozpoczyna negocjacje odnośnie iPhone'a z China Mobile.
Umowa Apple z China Unicom odnośnie wprowadzenia iPhone'a na rynek Państwa Środka nie była zwieńczeniem wysiłków firmy związanych z największym rynkiem świata. Minęły zaledwie dwa tygodnie od momentu ogłoszenia zawarcia porozumienia, a już potwierdzono informację o prowadzonych negocjacjach z China Mobile, największym telekomem komórkowym Chin - podaje CNET News w artykule Apple trying to expand iPhone presence in China.
China Mobile to niezwykle łakomy kąsek - obecnie ma przeszło 141 milionów klientów (trzy razy więcej niż China Unicom) z perspektywami na dalszy dynamiczny wzrost. Wprowadzenie iPhone'a do oferty telekomu mogłoby znacznie umocnić pozycję Apple na chińskim rynku. Pojawia się jednak zasadnicze pytanie - która strona jest silniejsza, by móc dyktować warunki.
Prowadzone poprzednio negocjacje, na przełomie 2007 i 2008 roku, nie powiodły się. Firma Apple zażądała bowiem 30-procentowej prowizji od przychodów generowanych przez klientów posiadających iPhone'y. Jest to rozwiązanie, które Amerykanie z powodzeniem stosują w innych państwach, jednak tam prowizja wynosi 10 procent. China Mobile na takie warunki się nie zgodził.
Negocjacje między Apple a China Mobile są możliwe, gdyż w przeciwieństwie do umów z niektórymi operatorami porozumienie z China Unicom nie zakłada, że operator ten będzie miał monopol na sprzedaż iPhone'a w Państwie Środka. Amerykańska firma tym sposobem zostawiła sobie otwartą furtkę.
Jeśli dojdzie do podpisania umowy, Apple będzie musiało dokonać pewnych zmian w swoim telefonie. Dominującym standardem komunikacji w sieci China Mobile jest bowiem TD-SCDMA.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*