Kochanków miała wielu... po trupach szła do celu... głosi pierwszy wpis Balladyny na Twitterze. Produkcja w reżyserii Dariusza Zawiślaka jest pierwszym polskim filmem promującym się za pomocą amerykańskiego serwisu mikroblogowego. Inne kanały promocji filmu to Facebook, komiks i znaczki pocztowe.
Filmowa adaptacja sztuki Juliusza Słowackiego przeniesiona jest w realia współczesnego Nowego Jorku. W rolach głównych wystąpią: Sonia Bohosiewicz, Mirosław Baka, Stefan Friedmann oraz amerykańska zdobywczyni Oskarów Faye Duneway. Premiera filmu, którego angielski tytuł brzmi The Bait (ang. przynęta), odbędzie się za miesiąc, 4 września, w 200 rocznicę urodzin Słowackiego.
Dość nietypowym pomysłem jest wykorzystanie nowych kanałów promocji filmu. Początkowo profil Balladyny można było obejrzeć na Facebooku, gdzie dziewczyna stawiała znajomym drinki, obecnie można ją znaleźć także w popularnym serwisie mikroblogowym Twitter pod nickiem Balladyna_Bait.
- Pomysł na promocję filmu pojawił się dość spontanicznie, na fali coraz większej popularności serwisu Twitter w Polsce - powiedziała Dziennikowi Internautów Natalia Stankiewicz, rzecznik prasowy filmu. - Twórcy Balladyny chcieli dotrzeć do świadomości nie tylko polskich, ale też zagranicznych odbiorców.
Dlaczego akurat Twitter, a nie polski Blip czy Flaker?
- Akcja filmu toczy się w Nowym Jorku, tak więc naturalną konsekwencją było użycie amerykańskiego Twittera - wyjaśnia Natalia Stankiewicz. - Film ukazuje m.in. dążenie do władzy, a wiadomo, że media, w tym elektroniczne, współtworzone przez internautów, są czwartą władzą - ferują wyroki, mogą być narzędziem w grze o władzę i wpływy.
Przyczyną użycia Twittera była chęć podkreślenia nowoczesnego, a nie książkowego charakteru filmu. Profil Balladyny w amerykańskim serwisie mikroblogowym po upływie doby śledziło blisko 100 osób (głównie ze środowiska filmowego). Efektem tych działań jest więcej wejść na stronę internetową filmu oraz na profil Balladyny na Facebooku.
Promowanie filmu poprzez niecodzienne formy reklamy to dla producenta filmu Dariusza Zawiślaka nowość. Z innych, nietypowych form promocji można wymienić komiks z bohaterami filmu, zaś w planach jest umieszczenie wizerunku Balladyny na znaczkach pocztowych wydanych z okazji Roku Słowackiego.Autorzy pomysłu nie wykluczają ponownego użycia Twittera do promocji kolejnych filmów poprzez grupę Adyton. Co ciekawe, to nie pierwsze spotkanie Twittera ze sztuką. Kilka miesięcy temu na Twitterze wystawiono sztukę Szekspira "Poskromienie złośnicy" - jedną scenę dziennie. Przedsięwzięcie trwało 11 dni i wzięło w nim udział 19 kont specjalnie założonych dla każdej z postaci!
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|