Serwisy newsowe pozostawiły daleko w tyle Wikipedię w badaniu TNS dotyczącym zaufania ludzi do mediów. Co więcej, badani internauci ufają im niemal tak samo, jak telewizji i tradycyjnym gazetom.
Badania przeprowadzono na różnych terytoriach, osobno analizując wyniki dla USA i Kanady, Europy Zachodniej, Skandynawii i rejonów Azji z Pacyfikiem.
Globalnie rzecz ujmując, za najpewniejsze źródło informacji uznajemy naszych znajomych i to, co oni nam przekażą. Potwierdza to 42% badanych. Wiadomości TV, prasa oraz internetowe serwisy uzyskały bardzo zbliżone do siebie, równie wysokie rezultaty. Wymienionym mediom ufa odpowiednio 41%, 39% i 40% respondentów.
Taki stan rzeczy pokazuje, że coraz poważniej traktujemy internetowe serwisy informacyjne i znalezione na nich wiadomości. Co ciekawe, Wikipedia, która jest jedną z najczęściej odwiedzanych witryn na świecie, cieszy się relatywnie niskim, bo tylko 26-procentowym zaufaniem.
Najmniej wiarygodne są dla nas natomiast prywatne blogi, co pokazują wyniki z niemalże wszystkich badanych krajów. Wyjątkiem są Chiny, gdzie więcej osób wierzy w prawdziwość informacji znalezionych na blogach, niż w to, co można przeczytać w gazetach.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|