Centrum Rozstrzygania Sporów, o którym informowaliśmy w poprzedniej wiadomości to inicjatywa, która może być odebrana jako krok ku lepszemu, ale może też budzić kontrowersje. W założeniu ma ono pomóc w rozstrzyganiu nieporozumień transakcyjnych pomiędzy użytkownikami. Albo - jak zwracają uwagę krytycy - sprawić, by użytkownicy rozstrzygali sprawy pomiędzy sobą, bez angażawania w swój spór administratorów.
Jak już wspomnieliśmy poprzednio, Centrum ma być przydatne w sytuacjach, gdy np. dostawa towaru znacząco się przedłuża, gdy otrzymany towar znacząco różni się od przedstawionego w opisie aukcji lub w przypadku nieuznawania reklamacji. Znaleźć je można w zakładce Moje Allegro - Aukcje - Centrum sporów.
W praktyce za jego pośrednictwem dokonuje się tylko tego, co i tak można było do tej pory wykonać za pośrednictwem e-maili, czyli napisać skargi i załączyć skany odpowiednich dokumentów.
Spór toczony w ten sposób może trwać nawet do 90 dni i dopiero wtedy, jeśli nadal pozostanie nierozstrzygnięty, automatycznie zostanie zakończony, a sprawa przekazana administratorom. Czyli znacznie później, niż gdyby po krótkiej wymianie korespondencji e-mailowej od razu skontaktować się z pracownikami Allegro.
Jak zauważają sceptycy, takie wydłużenie procedury może mieć dla innych kupujących/sprzedających fatalne następstwa w przypadku wyjątkowo opornego kontrahenta, który w sporze nie wykaże minimum dobrej woli. Dlaczego? Ponieważ w międzyczasie może w podobny sposób zachować się wobec innych aukcjonerów.
Nie jest to jedyna wątpliwość dotycząca Centrum. Jak zauważył Jacek Z. Strzembkowski z serwisu Aukcje.org, 90-dniowy termin sporu może przeszkodzić w uzyskaniu zwrotu prowizji za towar, którego sprzedaż nie została sfinalizowana.
Strzembkowski wskazuje na fakt, iż według zasad ustalonych przez Allegro termin wypełnienia formularza zwrotu prowizji wynosi 45 dni, a jednym z warunków przyznania zwrotu jest wykorzystanie wszelkich sposobów na skontaktowanie się z klientem. Czyli również wykorzystanie procedury Rozstrzygania Sporów.
Obawy w tym zakresie rozwiewa jednak Patryk Tryzubiak z Allegro.pl, zapewniając, że Centrum Rozwiązywania Sporów i procedura zwrotu prowizji są traktowane jako dwa niezależne mechanizmy, z których można korzystać równocześnie.
Należy jednak o rozłączności mechanizmów pamiętać, aby przypadkiem nie przegapić odpowiednich terminów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|