Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Szeroko krytykowany w USA zakup firmy DoubleClick przez Google zyskał aprobatę Australijskiej Komisji Konsumentów i Konkurencji.

robot sprzątający

reklama


W pierwszej połowie roku Google, właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej ogłosił, że za kwotę 3,1 miliarda dolarów zakupi firmę DoubleClick, zajmującą się reklamą internetową. Umowa od razu stała się przedmiotem krytyki, w której podkreślano, że zagraża ona konkurencji rynkowej.

Google zarzucono także, że poprzez przejęcie kontroli nad DoubleClick stanie się ona posiadaczem tak ogromnej ilości informacji o klientach, że może to zacząć zagrażać prywatności internautów. Google jednak bronił się przytaczając zakupy dokonane przez konkurencyjne firmy - głównie Microsoft i Yahoo.

Badający wspomnianą transakcję australijski urząd antymonopolowy uznał jednak, że nie widzi wystarczających przesłanek, by uznać obie firmy za działające na tym samym rynku. Tym samym przejęcie, które chce dokonać Google nie zagrozi konkurencji na rynku reklamy internetowej - donosi agencja Reuters.

Podobne postępowania wyjaśniające prowadzą także instytucje amerykańskie i unijne.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters