Wkrótce koniec monopolu TP na abonament
Za kilkanaście dni Tele2 Polska wprowadza ofertę, dzięki której klienci będą mogli w końcu wybrać operatora, u którego opłacają abonament. Dla klientów Tele2 oznacza to możliwość otrzymywania jednego rachunku, obejmującego abonament i połączenia.
reklama
Pierwsze zlecenia od klientów Tele2, którzy chcą całkowicie zmienić operatora, trafią do TP S.A. w dniu 14 września 2006 roku.
Nowa oferta Tele2 łączy w sobie abonament oraz usługę preselekcji połączeń i bazuje na dotychczasowych planach taryfowych operatora. Ceny abonamentów oferowanych przez Tele2 są od 10 proc. do 25 proc. niższe cen od porównywalnych planów taryfowych Telekomunikacji Polskiej - poinformował operator podczas dzisiejszej konferencji prasowej.
W chwili obecnej z oferty abonamentowej Tele2 mogą skorzystać abonenci posiadający dostęp analogowy (ok. 80 proc. abonentów TP) oprócz klientów posiadających łącza radiowe.
Do czasu - nakazanego przez Prezesa UKE - rozdzielenia przez TP usługi abonamentu od szerokopasmowego dostępu do internetu, klienci, wybierając abonament w Tele2, muszą się liczyć z tym, że TP może rozwiązywać w nimi umowę na usługę neostrada tp.
- Decydując się na abonament w Tele2, klienci mogą oszczędzić średnio 15 proc. wydatków, czyli od ponad 50 do 180 złotych rocznie. Biorąc pod uwagę, że również połączenia w Tele2 są znacząco tańsze, łącznie średnie oszczędności dla klientów indywidualnych można szacować na około 200 złotych rocznie - przekonuje do zmiany operatora Piotr Nesterowicz, Dyrektor Generalny Tele2 Polska.
Tele2 mogło zaoferować abonament dzięki decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 14 lipca br., poszerzającej umowę o połączeniu sieci Tele2 i TP o Hurtowy Dostęp do Sieci (WLR - Wholesale Line Rental). Klient uzyskuje dostęp do linii (opłaca abonament) i możliwość korzystania z połączeń za pośrednictwem operatora alternatywnego, natomiast Tele2 w pełni przejmuje na siebie obsługę klienta i staje się dla abonenta jedynym punktem kontaktu.
Cena hurtowa abonamentu ustalona jest na zasadzie upustu od ceny referencyjnej, która pokrywa koszty utrzymania linii przez TP, podczas gdy część kosztów, których TP nie będzie już ponosić (tj. obsługa klienta, windykacja należności itd.), przejmuje na siebie Tele2.
W dniu 14 września br. zostanie uruchomiony podstawowy WLR, który obok abonamentu obejmuje połączenia na numery alarmowe, skrócone (9xxx), typu 0-80x, biuro numerów. Inne usługi, jak połączenia o podwyższonej opłacie (typu 0-70x), czy niektóre usługi dodane (np. poczta głosowa), nie są dostępne w podstawowej wersji WLR. Zgodnie z decyzją Prezesa UKE, pełen WLR - obejmujący pełną gamę usług i połączeń - będzie wdrożony z końcem 2007 roku.