Polski portal nk.pl jest jednym z ważniejszych podmiotów na europejskim rynku - wynika z raportu "The 2010 Europe Digital Year in Review" opublikowanego przez firmę comScore. Analiza potwierdza też rosnące znaczenie platform społecznościowych oraz mobilnego korzystania z sieci.
reklama
Wspomniany raport opiera się m.in. na danych dotyczących liczby odwiedzin i czasu, jaki internauci spędzają na danych witrynach. Wynika z niego, że Holandia i Wielka Brytania to rynki przodujące pod względem zaangażowania użytkowników. Internauci z tych krajów spędzają online 25% więcej czasu miesięcznie niż przeciętni europejscy internauci, którzy poświęcają na to 24,3 godziny. Facebook zżera najwięcej tego czasu - aż 11,7%.
W Europie zanotowano 10,9% wzrostu w penetracji serwisów społecznościowych. Facebook prowadzi na 15 z 18 rynków. Lokalne serwisy społecznościowe mają większe znaczenie na trzech rynkach - w Holandii, Rosji i Polsce (o tym dalej). Da się zauważyć, że platformy społecznościowe stają się czołowymi dostawcami reklam online.
Kolejnym zjawiskiem zyskującym na znaczeniu są strony oferujące zakupy grupowe. W ciągu 2010 ich użycie wzrosło o 162%. Wzrostu nie zanotowała natomiast liczba unikalnych odbiorców wideo, chociaż da się zaobserwować wzrost widzów na stronach telewizji.
Penetracja rynku smartfonów w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Włoszech osiągnęła 31,1% użytkowników mobilnych. Niemała była w tym zasługa urządzeń Apple i tych z Androidem.
Co ciekawe, Polskę cechuje intensywne wykorzystywanie wyszukiwarek, tzn. na naszym rynku wysoka jest średnia liczba wyszukiwań na użytkownika.
Drugim polskim akcentem w raporcie jest NK. Dane potwierdzają, że polski portal jest jednym z największych podmiotów na europejskim rynku. W rankingu zajął dziesiąte miejsce pod względem przykuwania uwagi użytkowników (keeping consumers’ attention). Według stanu z grudnia 2010 NK zajmuje trzecie miejsce w Polsce. Liczba użytkowników wyniosła 13,699 mln, a zasięg 75,9%.
- Wyniki comScore (...) pokazują także, że nasi Użytkownicy należą do jednych z najbardziej zaangażowanych w Europie. Od wielu miesięcy zauważamy coraz większe zainteresowanie naszymi nowymi usługami i funkcjonalnościami, co, jak widać, przekłada się na czas spędzany w portalu. Cieszymy się, że niezależna i renomowana instytucja potwierdza realny obraz obecności NK na polskim rynku internetowym – komentuje Arkadiusz Pernal, prezes spółki Nasza Klasa.
Raport "The 2010 Europe Digital Year in Review" można pobrać ze stron ComScore.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|