Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Największy polski serwis społecznościowy został wystawiony na sprzedaż, donosi Mike Butcher z TechCrunch Europe. Nasza Klasa nie chce komentować wysokości wyceny, ale nie wyklucza poszukiwania partnerów, którzy pomogą w umacnianiu pozycji portalu - dowiedział się Dziennik Internautów. Przedstawiciel NK poinformował ponadto, że użytkownicy mogą spodziewać się wkrótce usług lokalizacyjnych oraz zmian w interfejsie.

robot sprzątający

reklama


Mike Butcher informuje na łamach TechCrunch Europe, że informację tę pozyskał z dwóch niezależnych źródeł. Cena to 130 mln euro. Dziennik Internautów poprosił o ustosunkowanie się do tej pogłoski przedstawicieli NK. Na razie czekamy na odpowiedź.

NK.pl to obecnie najpopularniejszy polski portal społecznościowy. Według badania Megapanel liczba użytkowników, którzy odwiedzili ten serwis w sierpniu br. to ponad 12 mln, co plasuje NK w pierwszej trójce najpopularniejszych stron w Polsce.

W 2008 roku około 75 procent udziałów w Naszej Klasie przejęła estońska spółka Forticom. Jednak na początku września br. całość udziałów Forticom (72,96%) została przejęta przez Excolimp, spółkę prowadzoną przez wcześniejszych współudziałowców Forticom i jednocześnie twórców serwisów społecznościowych na Litwie i Łotwie (one.lt i one.lv). Udziały mniejszościowe pozostają w dalszym ciągu w rękach mniejszościowych udziałowców, czyli polskich założycieli portalu nasza-klasa.pl.

Nasza Klasa powstała w listopadzie 2006 roku. Idea łączenia znajomych z dawnych lat na tyle przypadła Polakom do gustu, że w ciągu 2 lat działalności NK stała się jedną z najpopularniejszych polskich stron, doganiając i przeganiając wiele najpopularniejszych polskich portali o potężnych zapleczach finansowych. Dynamiczny trend wzrostowy Naszej Klasy zatrzymał się w ubiegłym roku, ale pomimo wieszczenia jej rychłego upadku serwis nadal utrzymuje się w czołówce najpopularniejszych polskich stron, a liczba jego użytkowników nie maleje.

Aktualizacja

Dominik Kaznowski, Pełnomocnik Zarządu ds. Marketingu i PR Nasza-Klasa Sp. z o.o., napisał w e-mailu do Dziennika Internautów, że firma nie komentuje wycen spółki prezentowanych w mediach, dodając, że "Obecnie spółka jest całkowicie w rękach prywatnych inwestorów, co otwiera nowe możliwości dla poszukiwania partnerów zainteresowanych długoterminowym budowaniem wartości portalu i umacnianiem pozycji NK."

Przedstawiciel Naszej Klasy poinformował DI, że obecnie portal koncentruje swoje siły na zwiększaniu zaangażowania użytkowników. Realizujemy to na różne sposoby, w tym biorąc pod uwagę zmiany w korzystaniu z internetu czy pojawianie się nowych możliwości i narzędzi. Do tej grupy zaliczyłbym rozwój naszych kanałów mobilnych, planowane wprowadzenie usług lokalizacyjnych czy w końcu prace nad przebudową interface'u użytkownika - wyjaśnił Dominik Kaznowski.

Omawiane usługi oraz zmiany będą stopniowo wprowadzane prawdopodobnie w I półroczu 2011.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *