Pierwsi wydawcy prasy negocjują warunki sprzedaży swoich gazet za pośrednictwem urządzenia eClicto kieleckiej firmy Kolporter. Oferta ma się pojawić już za kilka miesięcy.
reklama
Agora, Axel Springer Polska, INFOR PL i Murator rozmawiają z Kolporterem, jednym z czołowych firm dystrybucji prasy na polskim rynku, o współpracy przy sprzedaży e-prasy za pośrednictwem czytnika eClicto. Chcą, by ich oferta pojawiła się w kolejnych wersjach urządzenia, które będzie miało dostęp do internetu i pojawi się na rynku w tym roku. – Zainteresowanie jest ogromne, ale nie mogę mówić o szczegółach – mówi Maciej Topolski, rzecznik Kolportera.
Według Zbigniewa Benbenka, przewodniczącego rady nadzorczej Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych, właściciela wydawnictwa Murator, wydawcy m.in. Super Expressu, ostatecznie walkę o dystrybucję i udział w rynku wygrają gracze globalni – Amazon czy Apple.
– eClicto ma szanse na swoje miejsce i też chcemy z nim współpracować. Zanim wejdą do nas globalni gracze, musimy już być na tym rynku obecni z wypracowanymi modelami biznesowymi i dostosowaną ofertą. Nie możemy popełnić błędu branży muzycznej, która przespała ten moment i dała sobie narzucić warunki jednego gracza firmy Apple – powiedział DGP Zbigniew Benbenek. Apple i jego sklep iTunes postawili na sprzedaż pojedynczych piosenek, co osłabiło sprzedaż albumów.
Wydawcy prasy nie wiedzą, jak sprzedaż pojedynczych artykułów wpłynie na produkt, jakim jest gazeta. – I gdzie tu będzie biznes. A dokładniej, czy wpływy ze sprzedaży w takiej formie zrekompensują wpływy np. ze sprzedaży egzemplarzowej – dodaje Maciej Hoffman, dyrektor Izby Wydawców Prasy.
Więcej w Forsal.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|