19 proc. dzieci w wieku 7-10 lat ma telefon komórkowy. Najważniejszą funkcją telefonu zdaniem 19 proc. z nich jest posiadanie kolorowego wyświetlacza, nie zaś funkcje związane z dzwonieniem czy wysyłaniem SMS-ów.
reklama
Według wyników badania, przeprowadzonego w 2008 roku przez Instytut Badawczy Millward Brown SMG/KRC, 19 proc. dzieci w wieku 7-10 lat posiada telefon komórkowy (w 2006 roku było to 13 proc.). Przyczyną takich wyników może być chęć utrzymania kontaktu z dzieckiem i ewentualna pomoc w sytuacjach losowych.
Przy wyborze aparatu należy wziąć pod uwagę zarówno nasze oczekiwania, jak również potrzeby jego przyszłego użytkownika. Według wyników badania „Maluchy” wśród funkcji, na które najmłodsi zwracają największą uwagę, te związane z głównym przeznaczeniem telefonu komórkowego, czyli dzwonieniem i wysyłaniem wiadomości tekstowych, znajdują się na końcu listy.
Najważniejszą cechą według 19 proc. dzieci jest kolorowy wyświetlacz w telefonie. Prawie tak samo ważna jest możliwość słuchania radia i plików mp3, marka telefonu (18 proc.), a także funkcja aparatu fotograficznego (17 proc.)
W celu minimalizacji kosztów użytkowania telefonu rodzice kupują dzieciom telefony na kartę. Warto zwrócić uwagę na możliwość ograniczenia listy numerów połączeń wychodzących, blokując pozostałe. Dodatkowo warto zaprogramować w telefonie skrócone wybieranie najważniejszych numerów, czyli tych do najbliższych członków rodziny i np. numeru alarmowego 112.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*