Porozumienie zawarte przez największy sklep internetowy świata - Amazon.com - z wytwórnią EMI Music wydaje się być kolejnym przełomem w sprzedaży utworów muzycznych w formie cyfrowej.
16 maja wytwórnia EMI Music ogłosiła, że zawarła porozumienie z Amazon.com dotyczące sprzedaży utworów muzycznych. Na jego podstawie cały katalog EMI Music zostanie udostępniony na amerykańskim rynku bez zabezpieczeń w technologii DRM - czytamy na stronie wytwórni. Jako pierwszy jednak w swej ofercie utwory z EMI Music zamieścił sklep iTunes.
Tym samym potwierdziły się wcześniejsze doniesienia o planach Amazon.com, dotyczących sprzedaży muzyki w internecie. Jak widać sklep ten chce stać się realną konkurencją dla iTunes, który należy do Apple'a. Jest na to spora szansa, gdyż EMI Music posiada prawa do utworów m.in. Kylie Minogue, Robbiego Williamsa, Coldplay, The Beatles czy Norah Jones.
Jak zaznaczają przedstawiciele wytwórni - porozumienie zawarte zostało w odpowiedzi na ogromne zapotrzebowanie ze strony osób, dla których muzyka jest tak samo niezbędna do życia, jak telefon komórkowy. Wskazywali oni na potrzebę wprowadzenia do sprzedaży utworów wysokiej jakości, bez zabezpieczeń przed kopiowaniem, których odtwarzanie byłoby możliwe tak w telefonie komórkowym, jak i odtwarzaczu MP3.
Jeff Bezos, założyciel i szef Amazon.com, podkreślił, że chce, by wszystkie oferowane w sklepie utwory wolne były od zabezpieczeń i kompatybilne ze wszystkimi urządzenia zdolnymi do odtwarzania muzyki.
Amazon.com zapowiada, że sprzedaż utworów bez DRM rozpocznie w drugiej połowie roku.