Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

MS Office 365 to (nie) alternatywa Google Apps?

28-06-2011, 13:53

Dziś wytartuje Microsoft Office 365, czyli chmurowe narzędzie biurowe Microsoftu, które jest czymś w rodzaju konkurenta Google Apps. Choć trudno porównywać obydwa produkty to jednak trzeba powiedzieć, że walka o rynek chmur dla biur rozpoczęła się na dobre.

Wielu czytelników DI już wie czym jest MS Office 365. Microsoft zaprezentował tę usługę w październiku 2010 r. Daje ona dostęp do poczty i kalendarza, webowych programów biurowych (Word, Excel, PowerPoint i OneNote), narzędzi do projektowania stron WWW i publikowania dokumentów na zewnątrz oraz komunikatora. Praca z narzędziami online może się odbywać z poziomu komputera lub urządzenia mobilnego.

Dostępna będzie też wersja usługi dla dużych firm, z dodatkowymi funkcjami. Jej użytkownicy będą mogli dodatkowo korzystać z Office Pro Plus (najbardziej rozbudowanej desktopowej wersji Office), wewnętrznych narzędzi społecznościowych, poczty głosowej, wideokonferencji, komunikatorów i wsparcia telefonicznego 24/7.

>>> Czytaj: SkyDrive od Microsoftu dostępne w wersji HTML5

Testy beta MS Office 365 ruszyły w kwietniu. Oficjalny start usługi został zaplanowany na dzisiaj. Chyba z tego powodu Google opublikowała na swoim blogu obszerny wpis na temat wyższości Google Apps nad MS Office 365 - zob. 365 reasons to consider Google Apps. Wpis ten, gdyby odrzucić z niego elementy stronnicze, byłby całkiem ciekawym podsumowaniem różnic między produktem Microsoftu i aplikacjami Google.

Warto zauważyć, że:

  • Office 365 jest internetowym rozwinięciem "zwykłego" MS Office. Google Apps to produkt w pełni chmurowy.
  • Google Apps to produkt dla użytkowników różnych platform, podczas gdy Office 365 jest propozycją dla posiadaczy komputerów z Windowsem.
  • Office 365 jest dostępny w ramach różnych pakietów w zróżnicowanych cenach. Google Apps dla firm to jeden, stały i przewidywalny wydatek.

Patrząc na powyższą listę nie widzimy tak naprawdę lepszych i gorszych cech. Dla jednej firmy cenna może być niezależność od Windowsa czy MS Office, ale dla innej będzie miało znaczenie właśnie to, że usługa chmurowa jest rozwinięciem znanych i lubianych produktów. MS Office to nadal bardzo silna marka, która z pewnością pomoże wypromować usługę chmurową.

Możliwe, że ze względu na różnice dojdzie do podzielenia rynku między Google Apps i Office 365. Narzędzia Google można łatwo wypróbować i wdrożyć, co sprzyja korzystaniu z nich w warunkach domowych lub w instytucjach edukacyjnych. Office 365 może natomiast robić wrażenie na osobach, które decydują o rozwiązaniach stosowanych w firmach. Podziałowi rynku może sprzyjać generalnie rosnąca popularność narzędzi webowych.

Jednocześnie wydaje się, że silna pozycja Microsoftu na rynku narzędzi biurowych nie przeniesie się automatycznie do chmury. Trzeba będzie walczyć.

>>> Czytaj: Microsoft kupuje komunikator Skype - jest zgoda USA


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Wideotest LG Swifta 3D (wideo)