Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mobilne mapy szybko zyskują w Chinach

13-04-2012, 19:27

Chiny, będące największym na świecie krajem pod względem liczby posiadaczy telefonów komórkowych, szybko adaptują nowe urządzenia, a tym samym najpopularniejsze aplikacje wykorzystywane na smartfonach - poinformowała firma Analysys International.

Tylko w ubiegłym roku liczba użytkowników mobilnych map wzrosła w Chinach o 34,6% - poinformowało Analysys International. Łącznie z usług tego typu korzystało pod koniec 2011 roku w Państwie Środka 135 milionów osób.

Czytaj także: Nokia nie jest już najbardziej wartościową firmą w Finlandii

Najpopularniejszą usługą mapową w Chinach dla użytkowników mobilnych jest rozwiązanie tworzone przez AutoNavi Holdings, które posiada 25,5% tego rynku. Niewiele mniej, bo 25,3% udało się uzyskać popularnemu w Europie i Stanach Zjednoczonych Google Maps, natomiast ostatnie miejsce na podium przypadło Baidu Map z wynikiem 11,7%.

Warto zauważyć, że AutoNavi zyskało popularność w Chinach przede wszystkim ze względu na słabą pozycję firmy Google w tym kraju. Amerykański koncern nie jest w stanie dostarczyć użytkownikom tak szczegółowych informacji, jak jego konkurenci. AutoNavi jest również instalowane domyślnie na sprzedawanych w Chinach urządzeniach, a obecnie może się pochwalić ponad 50 milionami użytkowników.

Warto przypomnieć, że pomimo szeroko zakrojonej cenzury w Państwie Środka i dużej niechęci do amerykańskich produktów, to platforma Android jest najpopularniejsza wśród użytkowników z tego kraju. Tylko w ubiegłym roku udziały "Zielonego Robota" od wyszukiwarkowego giganta wzrosły tam o ponad 35%.

Czytaj także: Nowe smartfony Nokii trafią do Chin w kwietniu


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *