Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mniej podróży służbowych przekłada się na większą produktywność przedsiębiorstw

16-07-2011, 11:36

Z jednej strony jedna czwarta ankietowanych menedżerów planuje zwiększenie liczby wyjazdów służbowych w 2011 r., z drugiej zaś jedna trzecia kwestionuje ich wartość i korzyści dla firmy – wynika z badania Coleman Parkes Research dla Polycom.

Sonda
Uważasz, że podróże służbowe szkodzą firmie?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Badania przeprowadzone przez Coleman Parkes Research na zlecenie firmy Polycom wskazują na potencjalne przyczyny braku korelacji: ponad połowa podróży w obrębie Europy wiązała się z udziałem menadżerów w regularnych spotkaniach, które mogłyby się odbyć za pomocą wideokonferencji, przez co przedsiębiorstwo mogłoby zaoszczędzić na kosztach podróży, czasie, stresie i mniejszych kosztach osobistych pracowników. Ponadto z badania wynika, że prawie połowa firm (4 na 10) do tej nie wprowadziły u siebie praktyki spotkań wideo.

>> Czytaj też: Wakacyjne spotkania przedsiębiorczości - Aula Roadshow

Z badania wynika, że połowa (51%) podróży służbowych w Europie ma na celu udział menadżera w regularnym, planowym spotkaniu, a 33% wszystkich menedżerów (aż 49% w Rosji) przyznaje, że nie są przekonani, czy firma odnosi znaczące korzyści z ich podróży.

Oprócz tego, z odpowiedzi ankietowanych można wywnioskować, że:

  • Dyrektor dużej firmy odbył w roku średnio 7-8 lotów krajowych oraz 6-7 lotów międzynarodowych.
  • Przeciętny europejski menadżer spędził 13 dni poza biurem w celu odbycia podróży służbowej.
  • 30% europejskich biznesmenów (we Francji 50%) poświęciło w roku 2010 trzy tygodnie na podróże służbowe.
  • Jedna czwarta kadry kierowniczej uważa, że służbowe loty są dla nich stresujące, podczas gdy ich życie rodzinne cierpi z tego powodu.
  • Jedna na dziesięć osób badanych podaje, że z powodu podróży służbowej nie była obecna na swojej rocznicy ślubu. Taki sam procent ankietowanych nie brał udziału w urodzinach własnego dziecka.

W badaniu udział wzięło 400 członków najwyższej kadry zarządzającej europejskich przedsiębiorstw zatrudniających ponad 1100 pracowników. W grupie badanej znaleźli się dyrektorzy marketingu, dyrektorzy finansowi, starsi konsultanci, dyrektorzy ds. sprzedaży i operacji, IT menadżerowie, którzy dużo podróżują służbowo.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E