Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Miliardową piosenką zakupioną w sklepie Apple przez Aleksa Ostrovsky'ego była Speed of Sound Coldplay'a. Nie obyło się bez świętowania...

robot sprzątający

reklama


Powstały w 2003 roku iTunes wg Apple sprzedaje obecnie aż trzy miliony piosenek dziennie! Analitycy, przy takim tempie wzrostu, szacują, że kolejne świętowanie - tym razem z powodu 2 miliardowej piosenki, odbędzie się jeszcze w tym roku.

Alex, 16-letni Amerykanin, okazał się szczęśliwcem kupującym miliardową piosenkę i z tego powodu otrzymał iMaca i 10 iPodów (ciekawe, czy dziesięciokrotnie wzrośnie teraz liczba zakupowanych przez niego utworów?).

Apple na dodatek dorzuciło 10 tys. USD... Jak widać firmie musi się powodzić, a sklep łamiący opinię, że muzyka przez internet się nie sprzedaje, zarabia krocie.

iTunes swoją popularnością (zbudowaną z kolei na popularności iPoda) spowodował zmianę nastawienia wytwórni muzycznych do sprzedaży pojedynczych ścieżek z albumów przez internet. Po części, to właśnie dzięki niemu wytwórnie przestały postrzegać sprzedaż muzyki on-line jako piractwo. Ale zdarzają się rodzynki - grupa Metallica, ciągle pozwala dystrybuować większość swoich utworów wyłącznie w tradycyjny sposób.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Antyspamowa wojna Pekinu