Microsoft zmienia strategię
Zamiast wydawać miliardy dolarów na spektakularne przejęcia, koncern z Redmond chce postawić na mniejsze firmy.
reklama
O nowej strategii firmy mówił w San Francisco jeden z jej szefów - Steve Ballmer. Zapowiedział on, że Microsoft podąży inną drogą niż konkurenci i nie będzie starał się kupować największych firm na rynku. Wypowiedź ta może zakończyć spekulacje na temat ewentualnego przejęcia portalu Yahoo! czy serwisu społecznościowego Facebook - donosi agencja Reuters.
Zakupienie firmy aQuantive za 6 miliardów dolarów było prawdopodobnie ostatnim wielkim przejęciem Microsoftu. Jej przedstawiciele doszli bowiem do wniosku, że strategia kupowania dużych firm sprawdza się na początku, potem trzeba poszukać własnej drogi.
Zgodnie z nową filozofią ekspansji, Microsoft będzie chciał przez najbliższe pięć lat kupować rokrocznie około 20 niewielkich, ale perspektywicznych firm w różnych segmentach rynku. Gigant ma obecnie 23 miliardy dolarów w gotówce, więc finansowanie tych transakcji nie będzie żadnym problemem.
Co ciekawe, w roku fiskalnym 2008, Microsoft wyda więcej na przejęcia firm niż na badania naukowe i rozwój. Informacja o planach firmy spowodowała niewielką zwyżkę akcji na nowojorskiej giełdzie Nasdaq.