Microsoft zapłaci za opóźnienia Visty?
Niektórzy klienci Microsoftu mogą czuć się pokrzywdzeni z powodu opóźnień w dostarczeniu systemu Windows Vista. Gigant z Redmond obiecuje zadośćuczynienia.
reklama
Wiele przedsiębiorstw dokonuje zakupu systemu operacyjnego w ramach programu licencji masowych. Licencje te niejednokrotnie wykupywane są z tzw. Software Assurance, czyli prawem do korzystania z zawsze najnowszej dostępnej wersji produktu.
Oczywiście licencje te wykupywane są na określony czas. Jeśli więc jakiś klient wykupił w roku 2001 licencję na Windowsa XP, mógł się spodziewać, że w ciągu najbliższych pięciu lat wydane zostaną dwie kolejne wersje systemu Windows (takie plany miał Microsoft).
Wiemy już, że koncern nie zdążył wydać nawet jednej nowej wersji. Klienci, którzy skorzystali z Software Assurance mają prawo czuć się pokrzywdzeni. Niektóre licencje wygasną, zanim gigant z Redmond upora się z wielokrotnie przekładanym ukończeniem systemu.
Rzecznik Microsftu potwierdził w wypowiedzi dla serwisu eWEEK, że jego firma uruchomi program różnego rodzaju zachęt dla takich klientów. Jego warunki nie są jeszcze znane. Prawdopodobnie będą to rabaty na zakup Windowsa Visty.
Kiedy w 2001 roku Microsoft przedstawił nowe programy licencyjne, spotkały się z one z poklaskiem użytkowników i powątpiewaniem analityków. Ci drudzy przewidywali, że niektórzy klienci firmy z Redmond nie zdążą skorzystać z dobrodziejstw Software Assurance, ale zdążą za nie zapłacić.