Microsoft powoli zyskuje udziały w rynku wyszukiwarek

10-08-2011, 11:04

Udziały Binga powiększają się kosztem najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki Google.

Microsoft przygotowuje się do ekspansji swojej mobilnej platformy, a tymczasem coraz lepszymi wynikami może się pochwalić także internetowy oddział firmy. W tym przypadku jednak lepsze wyniki oznaczają wyłącznie mniejsze straty.

>>Czytaj także: Windows 8 bez technologii Dolby

Sonda
Będziesz oglądał transmisję na Facebooku?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Według analizy comScore, Google straciło w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy 1,1 punktu procentowego na rynku wyszukiwarek w Stanach Zjednoczonych. Obecnie gigant z Mountain View może się tam pochwalić udziałami na poziomie 65,1 procent.

Na drugim miejscu wciąż znajduje się Yahoo, które na mocy podpisanej ponad rok temu umowy z Microsoftem, funkcjonuje już w dużej mierze w oparciu o rozwiązania Binga. Z Yahoo korzysta 16,1 procent amerykańskich internautów. Jest to zaledwie o 0,3 punktu procentowego mniej niż dziewięć miesięcy wcześniej.

Największy wzrost odnotował natomiast Bing, którego udziały wzrosły z 11,8 procent do 14,4. W zestawieniu słabo wypada AOL, które w środę przedstawiło również wyniki finansowe gorsze od oczekiwań analityków. Jak zauważa Business Insider, pomimo zwiększających się udziałów Binga w rynku wyszukiwarek Microsoft wciąż odnotowuje olbrzymie straty w swoim sektorze online.

>>Czytaj także: Do końca roku 42% pecetów pod kontrolą Windows 7



Artykuł może zawierać linki partnerów, umożliwiające rozwój serwisu i dostarczanie darmowych treści.

© 1998-2025 Dziennik Internautów Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.