Żadnych komunikatów prasowych. Nawet 1,1 mld dolarów wydanych na przejęcia. Microsoft kupuje, jednak się tym nie chwali. Dlaczego?
Microsoft nie ogłosił w tym roku jeszcze żadnego przejęcia. Zostaje w tyle za konkurentami z branży - Google w ciągu dziewięciu miesięcy przejęła 23 firmy, IBM 12, a Hewlett-Packard 7. Tak wynika z danych zebranych przez CB Insights. Akwizycje są sprawdzonym sposobem na pozyskiwanie ciekawych technologii, know-how czy utalentowanych pracowników, a poprzez kupno konkurentów firma bezpośrednio może zwiększać swoją pozycję na rynku.
Nierzadko transakcje tego typu mają na celu realizację ściśle określonego programu. W przypadku Google jest to budowa serwisu społecznościowego. Zamiast poświęcania czasu i pieniędzy na rozwój własnych rozwiązań, firma inwestuje w to, co już istnieje. Przymierzać się także może do wejścia na nowe rynki, jak jest np. ze sprzedażą biletów lotniczych.
Mogłoby się więc wydawać, że koncern z Redmond widzi rozwój jedynie poprzez samodzielne prace nad rozwiązaniami. Okazuje się jednak, że jest inaczej. Marc Brown, dyrektor ds, rozwoju korporacyjnego Microsoftu, powiedział, że jego firma w ciągu ostatnich 12 miesięcy zakończyła około 15 akwizycji. Wartość żadnej z nich nie przekroczyła 75 milionów dolarów (co oznacza, że Microsoft wydał nie więcej niż ok. 1,1 mld dolarów).
To mogło być jednym z powodów niepublikowania tych informacji. Brown dodał także, że akwizycje te dokonane były w celu dodania nowych funkcji do już istniejących produktów - podaje serwis TechFlash. Nie można jednak także wykluczyć, że mogą one posłużyć w pracach nad nowymi usługami. I to mógł być kolejny powód, dla którego o nich nie informowano.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|