Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Żadnych komunikatów prasowych. Nawet 1,1 mld dolarów wydanych na przejęcia. Microsoft kupuje, jednak się tym nie chwali. Dlaczego?

Microsoft nie ogłosił w tym roku jeszcze żadnego przejęcia. Zostaje w tyle za konkurentami z branży - Google w ciągu dziewięciu miesięcy przejęła 23 firmy, IBM 12, a Hewlett-Packard 7. Tak wynika z danych zebranych przez CB Insights. Akwizycje są sprawdzonym sposobem na pozyskiwanie ciekawych technologii, know-how czy utalentowanych pracowników, a poprzez kupno konkurentów firma bezpośrednio może zwiększać swoją pozycję na rynku.

>> Czytaj także: Mania zakupowa Google - będzie rekord? 

Nierzadko transakcje tego typu mają na celu realizację ściśle określonego programu. W przypadku Google jest to budowa serwisu społecznościowego. Zamiast poświęcania czasu i pieniędzy na rozwój własnych rozwiązań, firma inwestuje w to, co już istnieje. Przymierzać się także może do wejścia na nowe rynki, jak jest np. ze sprzedażą biletów lotniczych.

Mogłoby się więc wydawać, że koncern z Redmond widzi rozwój jedynie poprzez samodzielne prace nad rozwiązaniami. Okazuje się jednak, że jest inaczej. Marc Brown, dyrektor ds, rozwoju korporacyjnego Microsoftu, powiedział, że jego firma w ciągu ostatnich 12 miesięcy zakończyła około 15 akwizycji. Wartość żadnej z nich nie przekroczyła 75 milionów dolarów (co oznacza, że Microsoft wydał nie więcej niż ok. 1,1 mld dolarów).

To mogło być jednym z powodów niepublikowania tych informacji. Brown dodał także, że akwizycje te dokonane były w celu dodania nowych funkcji do już istniejących produktów - podaje serwis TechFlash. Nie można jednak także wykluczyć, że mogą one posłużyć w pracach nad nowymi usługami. I to mógł być kolejny powód, dla którego o nich nie informowano.

>> Czytaj więcej o przejęciach w Dzienniku Internatów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *