Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

To ważne zobowiązanie amerykańskiego giganta. Osiągnięcie porozumienia co do tego jednak, które patenty mają być dostępne na zasadach FRAND, może nie być takie proste.

robot sprzątający

reklama


W kontekście wojen patentowych, których jesteśmy świadkami od dobrych kilku już lat, największe firmy z branży IT złożyły niezwykle ważne zobowiązanie. W wydanym wczoraj komunikacie prasowym Microsoft potwierdził swoją obietnicę, że cały czas udostępniać będzie swoje kluczowe patenty na zasadach FRAND, czyli na sprawiedliwych, rozsądnych i niedyskryminujących warunkach. Firma nie zamierza w związku z ich wykorzystywaniem przez inne podmioty występować na drogę prawną i żądać z tego tytułu odszkodowania.

Czytaj także: Samsung na celowniku Komisji Europejskiej za... nadużywanie patentów

Bardzo istotne jest również to, że Microsoft nie oczekuje, iż firmy, którym udziela licencji, odwdzięczą się tym samym, za wyjątkiem jednak tych patentów, których udostępnienie jest niezbędne dla poprawnego działania tych samych standardów. Przedsiębiorstwo nie zamierza także transferować tych patentów do firm trzecich, chyba że podmioty te zobowiążą się do stosowania do obowiązujących wobec tychże zasad.

Analogiczne zobowiązanie przyjąć ma także firma Google w zakresie patentów, które przejmie wraz z Motorolą Mobility.

Z inną inicjatywą występuje Apple. Producent iPhone'ów zwrócił się do Europejskiego Instytutu Standardów Telekomunikacyjnych z pomysłem ustalenia standardowych opłat za patenty konieczne do budowania urządzeń mobilnych. Zapewne jest to pokłosie decyzji firmy, by nie płacić Samsungowi oraz Motoroli za wykorzystywanie patentów, które zdaniem Apple'a powinny być udostępnianie na zasadach FRAND.

Czytaj także: Tym razem Samsung przegrywa w potyczce z firmą Apple


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *