Microsoft dostarczy reklamy dla Digg
Digg.com będzie już drugim popularnym serwisem Web 2.0, który zamieści na swoich stronach reklamy kontekstowe dostarczane przez Microsoft. Zdaniem analityków może to być początek większej ekspansji koncernu z Redmond na rynku reklamy internetowej.
reklama
CEO Digg Jay Adelson powiedział agencji Associated Press, że nie może sobie wyobrazić lepszego partnera, bo usługi reklamowe Microsoftu są "młode i innowacyjne". Na swoim blogu Adelson napisał też, że Microsoft dostarcza bardziej skalowalną platformę technologiczną, która będzie dotrzymywała kroku rozwojowi Digg.com.
Warunki finansowe porozumienia nie są znane. Wiadomo, że Microsoft będzie zastępował Google na miejscu dostawcy małych reklam kontekstowych przez następne trzy lata. Jest to pierwsze tak ważne porozumienie reklamowe dla Microsoftu od ubiegłego roku, kiedy to gigant podpisał umowę z Facebook.com.
Stronę Digg.com w lipcu odwiedziło ponad 9,5 mln użytkowników (dane comScore World Metrix). Zdaniem analityków obecne porozumienie nie jest jeszcze bardzo mocnym ciosem dla finansów Google, ale może to być zapowiedź dalszej ekspansji Microsoftu na rynek reklamy, szczególnie w serwisach Web 2.0. Przedstawiciele Google nie udzielili komentarza w tej sprawie.
Przedstawiciele Microsoft zapowiadają natomiast ciągłą pracę nad ulepszeniem swoich reklam i poprawieniem ich skuteczności. Steve Berkowitz z Microsoftu ujawnił, że firma pracuje nad technologią, która sprawi, że klienci bardziej zaangażują się w odbiór reklamy. W najbliższym czasie koncern prawdopodobnie przejmie też firmę aQuantive, co dodatkowo wzmocni jego pozycję na tym rynku.
W całym porozumieniu tkwi tylko jeden sęk. Społeczność serwisu Digg.com to w dużej mierze fani Apple, Linuksa i swobodniejszego podejścia do własności intelektualnej. Microsoft jest obok RIAA jedną z najmniej lubianych w tej społeczności firm. Niewykluczone, że umowa z koncernem będzie przez użytkowników postrzegana jak pakt z diabłem.