Nasza-Klasa zdominowała swoimi wynikami najnowsze rankingi „Megapanel PBI/Gemius” opracowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firmę badawczą Gemius SA. Co ciekawe w grudniu ubiegłego roku większość witryn z pierwszej dziesiątki rankingu wg zasięgu miesięcznego odnotowało spadek liczby użytkowników (real users), podczas gdy druga dziesiątka odnotowała ich znaczący wzrost.
Poza tym, w pierwszej 10. opisywanego zestawienia pojawił się serwis gry.pl (w listopadzie 2007 na 13. miejscu), który to spowodował spadek portalu Gazeta.pl z 10. na 11. pozycję.
W przypadku średniego czasu spędzonego na witrynie na użytkownika wyróźniają się w tym zestawieniu dwa serwisy: epuls.pl i plemiona.pl. Ich użytkownicy średnio przebywali w tych serwisach ponad 9 godzin miesięcznie. Warto odnotować, że w przypadku plemiona.pl od listopada 2007 r. czas ten zwiększył się o prawie 2 godziny. Na kolejnych pozycja znalazły się Google (7:37 godz.) i Nasza-Klasa (7:12 godz.).
Jeśli chodzi o dwa czołowe w Polsce komunikatory - Gadu-Gadu i Skype - to nieznacznie spadł ich zasięg, przy jednoczesnym wzroście liczby użytkowników (real users). Z kolei Tlen oraz Spik odnotowały zarówno spadek liczby real users (odpowiednio o 36 tys. i prawie 2,5 tys.) jak i zasięgu - 0,34 pp i 0,03 pp.
Swoje wyniki poprawiły natomiast komunikatory: MSN messenger (5. poz.) - wzrost liczby użytkowników o ponad 33 tys. i zasięgu o 0,22 pp, Konnekt - wzrost liczby użytkowników o ponad 2,8 tys. i zasięgu o 0,02 pp, Xfire - wzrost liczby użytkowników o blisko 5 tys. i zasięgu o 0,03 pp.
Badaniem objęto 16 167 osób w wieku powyżej 7 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|