Google najczęściej służy nam w podróży, a na YouTube najchętniej oglądamy filmy. Poza tym w większości kategorii Onet zdobył najwyższe miejsca. Niemal naturalnym jest pierwsze miejsce Naszej-Klasy. Jednym słowem miesiąc styczeń 2009 według badań PBI/Megapanel nie przyniósł większych zmian.
reklama
Z badań comiesięcznego badania PBI/Gemius wynika, że od października 2008 roku, w kategorii informacje, publicystyka, media, w czołówce znajdują się nieprzerwanie Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Gazeta.pl. Warto zauważyć, że liczba użytkowników WP i Gazety.pl wzrosła w przeciwieństwie do utrzymującego się stale na pierwszym miejscu Onetu, z liczbą 4,65 mln użytkowników.
Zauważmy, że mniej więcej od listopada 2008 roku liczba użytkowników serwisu Onet systematycznie spada. Być może ustąpi wkrótce miejsca Wirtualnej Polsce, której popularność pod względem użytkowników wzrosła o prawie 100 tys. osiągając wynik 3,9 mln odwiedzających.
YouTube jest w rankingu kultury i rozrywki jak dotąd najpopularniejszym serwisem. W porównaniu z miesiącem poprzednim, utrzymał się na stałej, pierwszej pozycji z wynikiem 7,1 mln. Za nim zmienną popularnością cieszy się o2 skupiając 5,4 mln użytkowników.
W tym miesiącu aż 6 serwisów zdobyło ponad 20% udział w rynku, podczas, gdy w miesiącu ubiegłym było o dwa serwisy mniej.
W stosunku do grudnia ubiegłego roku pierwsza trójka, w kategorii motoryzacja pozostała bez zmian. Nadal króluje otoMoto, notując jednak spadek liczby użytkowników zyskuje jednocześnie ponad 224 mln odsłon. Z rankingu wypadły serwisy autogaleria.pl, Grupa NNV-autoteam.pl.
Rankingowi poświęconemu biznesowi, finansom i prawu kolejny raz przewodzi Onet.pl z wynikiem 2,67 mln użytkowników. Jest to wynik lepszy w stosunku do poprzedniego miesiąca o około 200 tys. odwiedzających.
Dużo chętniej odwiedzana jest Wirtualna Polska, notując o prawie 6 milionów kliknięć więcej niż w ubiegłym miesiącu (w sumie 36,5 mln odwiedzin). Ponadto 7 spośród 20 serwisów zachowało pozycję sprzed miesiąca.
W kategorii Budownictwo i nieruchomości prym wiedzie Gazeta.pl zyskując 170 tysięczną przewagę nad Grupą Murator, posiadającą ponad 918 tys. użytkowników. Jednocześnie Gazeta.pl zyskuje o 2% więcej udziałów w rynku osiągając poziom 7%. Serwis ten jest w tej kategorii jedynym, który przekroczył milion użytkowników.
:[IMG-081b2]Kategoria edukacja należy do serwisu Wikipedia, który nie dość, że zajmuje 40% rynku, to dodatkowo posiada 6,5 mln użytkowników, czyli dwu krotnie więcej niż będący na drugiej pozycji Onet. Zauważalny jest wzrost popularności Wirtualnej Polski w tej kategorii, która plasuje się na 8 miejscu, wyprzedzając 7 innych serwisów.
Za najbardziej sportowy portal w styczniu br., zgodnie z badaniem, uważany jest, podobnie jak i w poprzednim Onet.pl, z wynikiem 2,84 mln użytkowników. Co ciekawe pierwsze sześć serwisów pozostało na tym samym poziomie, zaś pierwsze trzy trwają w niezmienionej kolejności od października ubiegłego roku. Zajmująca drugie miejsce Wirtualna Polska posiada 2,29 mln użytkowników, a na Interia.pl zagląda 1,23 mln odwiedzających.
Kategoria styl życia jest kolejną, w której 6 pierwszych miejsc nie uległo zmianie. Tym razem na prowadzeniu pozostał, jak przed miesiącem o2 z wynikiem 3,82 mln użytkowników. Z grupy wypadło cztery serwisy. Popularność Onetu nieznacznie wzrosła do 3,73 mln, zaś Wirtualnej Polski będącej na trzecim miejscu, nieznacznie spadła do 3,06 mln. W dziedzinie turystyki znów bezdyskusyjnie wygrywa Onet.pl, osiągając 1,74 mln użytkowników. Wynik ten jest o milion większy od zajmującej drugie miejsce Grupy eholiday.pl, która skupiaja niemal 744 tys. użytkowników. Ciekawym jest wynik Grupy Easygo.pl, która od zeszłego miesiąca zyskała dwukrotnie więcej użytkowników niż w grudniu 2008 roku. Poszukując informacji o nowych technologiach najchętniej udajemy się do portalu Interia.pl, ponieważ serwis ten odwiedza 3,32 mln użytkowników, czyli prawie tyle samo co miesiąc temu. Kolejnych 9 pozycji nie uległo zmianie. Drugie miejsce obejmuje serwis dobreprogramy.pl, osiągając liczbę użytkowników bliską 3,2 mln oraz trzecie oczko przypadło serwisowi IDG, posiadającemu 2,89 mln odwiedzających.Wyścig między serwisem Pracuj.pl a Gazeta.pl, w kategorii praca trwa nieustannie. W tym miesiącu to Pracuj.pl nosiło laur zwycięzcy z wynikiem 1,53 mln użytkowników. Jest to prawie o 400 tys. więcej niż w grudniu ubiegłego roku. Niemal taki sam wzrost zanotowała Gazeta.pl dochodząc do 1,49 mln. W kategorii społeczności, jak można się było spodziewać króluje Nasza-Klasa, mając 9,19 mln zwolenników. Jest to dwukrotnie więcej, niż znajdujący się na drugim miejscu serwis Gazeta.pl, skupiając 4,1 mln użytkowników. w przypadku tego zestawienia, aż 15 na 20 serwisów nie zmieniło swojej pozycji, utrzymując swoje dotychczasowe miejsca. Ostatnia z kategori - mapy i lokalizatory również nie przyniosła rewolucyjnych zmian. Zwycięzca tego zestawienia, Google Maps objął 23% rynku z wynikiem 3,62 mln odwiedzających. Z pozostałych dziesięciu serwisów jedynie Onet może stanowić zagrożenie dla map Google, ponieważ liczba użytkowników tego serwisu to 3,13 mln. Pozostałe serwisy z mapami nie przekroczyły progu miliona odwiedzających.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*