fot. - INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA - Megapanel, marzec 2009
INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA
Pierwsza dziewiątka (oprócz tvn24.pl) w tym drzewku tematyczno-funkcjonalnym odnotowała lekkie wzrosty liczby użytkowników (real users). Nie wpłynęły one jednak na zmianę w kolejności. Nadal prowadzą serwisy informacyjne Onetu przed Wirtualną Polską, Gazeta.pl, Interią i Grupą Polskapresse. Spadek zanotował natomiast serwis z wiadomościami Google - z 10. na 12. miejsce. Na jego miejsce powędrował serwis TVP - informacje, któremu w ciągu miesiąc przybyło ok. 100 tys. real users. W pierwszej dwudziestce zawitał także serwis TVN, który wskoczył na 19. pozycję z 360 tys. użytkowników (RU).
fot. - KULTURA I ROZRYWKA Megapanel, marzec 2009
KULTURA I ROZRYWKA
Pierwsza czwórka bez zmian, przy niewielkich wzrostach zasięgu. Piątą pozycję w marcu zajęły serwisy rozrywkowe Google z blisko 3,3 mln RU, spychając o jedno miejsce w dół serwisy Interii (3,2 mln RU). Ciekawostką jest wejście do pierwszej dwudziestki serwisu z hostingiem zdjęć - photobucket.com (1,3 mln RU), który wypchnął poza ranking witrynę bigpoint.com.
fot. - MOTORYZACJA - Megapanel, marzec 2009
MOTORYZACJA
Lider w tym rankingu otoMoto umocnił swoją pozycję, zdobywając w marcu 2009 prawie 400 tys. nowych RU. Pierwsza dziewiątka bez zmian, ani większych ruchów w liczbie real users. Na 10 pozycję wskoczył serwis mobile.de, który w marcu zyskał w porównaniu do lutego 2009 ponad 150 tys. więcej użytkowników. Próg wejściowy do pierwszej 20. tego rankingu wyniósł w marcu 186 tys. RU i osiągnął go debiutant w tej kategorii - serwis Motoryzacja Money.pl. Prawie wszystkie strony odnotowały kilkudziesięciotysięczne wzrosty.
fot. - BIZNES, FINANSE, PRAWO - Megapanel, marzec 2009
BIZNES, FINANSE, PRAWO
Pierwszą pozycję, pomimo spadku o blisko 100 tys. RU utrzymały serwisy biznesowe Onet.pl (2,7 mln RU). Tuż po piętach depczą im serwisy biznesowe Money.pl, które z kolei odnotowały wzrost oglądalności o prawie 200 tys. RU do 2,6 mln RU. W rankingu tym nastąpiła również roszada na pozycjach 4. i 5. - Grupa INFOR.pl wyprzedziła serwisy biznesowe Wirtualnej Polski, osiągając 1,74 mln RU. Duży skok, z 14. na 10 pozycję odnotował serwis media2.pl z liczbą 477 tys. RU, który wyprzedził konkurenta - wirtualnemedia.pl (458 tys. RU). Znaczący spadek oglądalności odnotował natomiast totalmoney.pl - z 11. pozycji w lutym na 19. w marcu 2009 - tracąc ponad 200 tys. użytkowników. Na 20. miejscu pojawił się, nieobecny w zestawieniu z lutego 2009, serwis Pulsu Biznesu z ponad 260 tys. RU.
fot. - BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI - Megapanel, marzec 2009
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
Pierwsza trójka umocniła swoją pozycję odnotowując wzrosty od 90 tys. (otoDom - 756 tys. RU) do ponad 200 tys. (Grupa Murator - Budownictwo i nieruchomości - 1,15 mln RU). Na 7. z 9. pozycji przesunęły się serwisy poświęconej tej tematyce z portalu Wirtualna Polska. Do pierwszej dwudziestki weszła Grupa KRN Media, wyznaczając próg wejścia do rankingu na poziomie 123 tys. RU
fot. - EDUKACJA - Megapanel, marzec 2009
EDUKACJA
W marcu wyraźnie widać w statystkach pęd do szukania pomocy naukowych online przed maturą. Każda witryna z pierwszej dziewiątki w tym zestawieniu przekroczyła już 1 mln real users. Wszystkie odnotowały wzrosty. Lider tego rankingu - wikipedia.org odnotowała wzrost o ponad 400 tys. RU osiągając 6,8 mln użytkowników. Natomiast serwisy edukacyjne Onetu (2. miejsce) oraz sciaga.pl (3. miejsce) przekroczyły barierę 3 mln. RU. Do pierwszej dziesiątki - z 11. na 8. miejsce udało się wejść Grupie nauka.pl, której liczba użytkowników wzrosła w ciągu miesiąca o ponad 300 tys. RU.
fot. - SPORT - Megapanel, marzec 2009
SPORT
Dwa czołowe serwisy w tym rankingu - serwisy sportowe Onetu i Wirtualnej Polski - utrzymały pozycję pomimo mniejszej liczby użytkowników. Spadek z 3. na 4. miejsce zanotowały natomiast serwisy sportowe Interii i to pomimo nieznacznego wzrostu liczby RU. Wyprzedził je serwis sfd.pl, który w ciągu miesiąca zyskał ponad 200 tys. użytkowników, osiągając liczbę 1,37 mln RU. Nadchodzi sezon rozgrywek piłkarskich, a zatem w górę zaczęły piąć się serwisy piłkarskie, wypychając poza zestawienie witrynę dla miłośników narciarstwa - skionline.pl
fot. - STYL ŻYCIA - Megapanel, marzec 2009
STYL ŻYCIA
Na prowadzenie w marcu br. wyszedł Onet.pl - Styl życia, który w ciągu miesiąca zyskał ponad pół miliona użytkowników (RU) do 4,3 mln. Dotychczasowy lider - o2.pl - Styl życia - pomimo wzrostu o 200 tys. RU musi zadowolić się drugim miejsce z wynikiem 4 mln RU. Do opisywanego rankingu udało się wejść na 20. pozycję serwisowi vitalia.pl z liczbą 465 tys. użytkowników (RU).
fot. - TURYSTYKA - Megapanel, marzec 2009
TURYSTYKA
W marcu mocne wejście do tego zestawienia odnotował nieobecny w lutym serwis rozklad-pkp.pl, który od razu wskoczył na 2. pozycję z liczbą 1,25 mln RU. Pozycję lidera utrzymały serwisy turystyczne Onet.pl (1,7 mln RU). Wśród pierwszej 20. serwisów turystycznych pojawiły się dwie nowe twarze - meteor.turystyka.pl (19. pozycja z 159 tys. RU) oraz spanie.pl (20. miejsce - 149 tys. RU).
fot. - NOWE TECHNOLOGIE - Megapanel, marzec 2009
NOWE TECHNOLOGIE
Pierwsza trójka bez zmian - prowadzi INTERIA.PL - Nowe technologie, potem dobreprogramy.pl i IDG - Nowe technologie. Każdy z tych serwisów ma już powyżej 3 mln. RU. Duży skok w liczbie real users odnotował serwis Onet.pl - Nowe technologie - o ponad 600 tys. do poziomu 1,95 mln RU. Z zestawienia wypadł natomiast serwis thepiratebay.org i zastąpił go na 20. miejscu download.chip.eu/pl z liczbą 497 tys. RU.
fot. - PRACA - Megapanel, marzec 2009
PRACA
Serwis Gazeta.pl - Praca umocnił swoją pozycję lidera przekraczając w marcu zasięg 10% z 1,7 mln RU. Generalnie większość serwisów w tym zestawieniu odnotowała wzrosty. Nie może się nimi pochwalić jedynie Pracuj.pl - Praca (2. miejsce) - spadek o ok 50 tys. RU, gratka.pl/praca i gowork.pl, które odnotowały kilkutysięczne spadki w liczbie RU. W marcu w zestawieniu pojawiły się dwie nowe witryny - eu-praca.pl (18. pozycja - 146 tys. RU) i pracanowo.pl (19. pozycja - 134 tys. RU).
fot. - SPOŁECZNOŚCI - Megapanel, marzec 2009
SPOŁECZNOŚCI
Nasza-klasa jest nieosiągalna w tym zestawieniu dla konkurencji, a w marcu umocniła pozycję o dodatkowe 170 tys. RU - zajmuje pierwsze miejsce z liczbą 9,4 mln real users. Jednak to pozostała dwójka z czołówki zyskała w ciągu miesiąca więcej użytkowników - zajmująca 2. pozycję Gazeta.pl - Społeczności odnotowała wzrost o ok. 350 ty. RU do poziomu 4,5 mln, a 3. w zestawieniu Onet.pl - Społeczności - wzrost o ponad 400 tys. RU do poziomu 4 mln. Grupa GG Network - serwisy społecznościowe (3,8 mln RU) przesunęła się w górę, zastępując na 4. miejscu Wirtualną Polskę - Społeczności (3,7 mln RU).
Całkiem wysoko, bo na 13. pozycji zadebiutował w pierwszej 20-tce serwis odsiebie.pl z liczbą 1,2 mln RU. Inny debiutant to Grupa Odpowiedz.pl z liczbą 858 tys. RU na 19. miejscu.
fot. - MAPY I LOKALIZATORY - Megapanel, marzec 2009
MAPY I LOKALIZATORY
Google - mapy mocno wyprzedziły peleton w marcu br. W ciągu miesiącu serwisowi udało się zyskać ok 900 tys. RU i z wynikiem 4,3 mln real users jest nieosiągalny dla pozostałych graczy w tym rankingu, których przyrosty nie są aż tak spektakularne. Roszada na 4. i 5. pozycji - mapa.pf.pl (737 tys. RU) wyprzedziła targeo.pl (713 tys.). W pierwszej 10-tce zadebiutował serwis miplo.pl (167 tys. RU) wypychając poza ranking wikimapia.org