MCI inwestuje 20 mln zł w czeski sklep MALL.CZ

20-09-2010, 08:20

MCI.TechVentures podpisał umowę inwestycyjną z Netretail Holding B.V., spółką prowadzącą MALL.CZ, jeden z największych sklepów internetowych na czeskim rynku e-commerce. Inwestycja przeprowadzona została wspólnie z Intel Capital - MCI i Intel zainwestowały łącznie 10 mln EUR.

Intel Capital jako pierwszy zauważył potencjał spółki, dokonując pierwotnej inwestycji w 2008 roku. Teraz do grona inwestorów dołączył fundusz MCI.TechVentures.

- Inwestycja w MALL.CZ jest konsekwentną realizacją sygnalizowanej wcześniej strategii MCI.TechVentures, polegającej na inwestowaniu w spółki będące na etapie rozwoju, działające we wzrostowych segmentach rynku Europy Środkowo-Wschodniej. W naszej ocenie NRH posiada potencjał dalszej ekspansji w regionie i umocnienia swojej pozycji - powiedział Sylwester Janik, Partner w MCI, zarządzający funduszem MCI.TechVentures.

MALL.CZ to spółka założona w 2000 r. W ciągu dziesięciu lat działalności zdobyła pozycję lidera na czeskim rynku sprzedaży online oraz prowadzi również operacje na rynku polskim, węgierskim, słowackim i niemieckim. Spółka stale rozwija asortyment oferowanych przez siebie produktów, jak również wdraża rozwiązania usprawniające obsługę klientów oraz zarządzanie stanami magazynowymi, dostawcami i finansami. Oferta sklepu obejmuje artykuły z obszaru, m.in.: RTV, AGD, sprzętu fotograficznego, komputerów i akcesoriów komputerowych, artykułów sportowych, artykułów dla domu i ogrodu, artykułów dla zwierząt i zabawek.

- MALL.CZ to spółka mająca przeszło dziesięcioletnią historię. Posiada sprawdzony w praktyce model biznesowy oraz doskonały zespół zarządzający. Obecnie spółka gotowa jest do dalszego wzrostu, obejmującego poszerzenie swego zasięgu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To doskonała inwestycja, z którą wiążemy duże plany - powiedział Jacek Murawski, Investment Partner MCI Management SA, odpowiedzialny za tę transakcję.

Zarówno w Polsce, w Europie, jak i na całym świecie, handel w internecie rośnie w błyskawicznym tempie. W naszym kraju nadal jest to zaledwie ok. 2% sprzedaży detalicznej, chociaż według opublikowanych w kwietniu br. prognoz SMB w tym roku poziom ten zbliży się do 3%. Dla porównania - w Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii jest to ok. 8%. Według danych Euromonitor International wartość polskiego rynku e-commerce w 2010 r. wyniesie 15,5 mld zł. Oznacza to wzrost o 15% w porównaniu z rokiem 2009. Największy udział w sprzedaży online ma branża RTV-AGD, produkty "dla domu i ogrodu", komputery, książki i multimedia.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031