Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

LOT wchodzi w przesyłki, stawia lotniskomaty (aktualizacja)

27-07-2015, 15:19

PostInAir to nazwa nowej usługi pocztowej uruchamianej przez naszego narodowego przewoźnika lotniczego - PLL LOT oraz Polską Grupę Pocztową Innowacje. Pierwsze automatyczne urządzenie do nadawania przesyłek - lotniskomat - już stoi. Od PGP otrzymaliśmy odpowiedzi na kilka pytań.

konto firmowe

reklama


Na rynku przesyłek pojawił się dość nieoczekiwany gracz - Polskie Linie Lotnicze LOT. Razem z Polską Grupą Pocztową Innowacje zamierza w ciągu kilku najbliższych tygodni uruchomić usługę o nazwie PostInAir. Ma być ona realizowana z wykorzystaniem - a jakże - paczkomatów, które w tym przypadku jednak nosić będą nazwę lotniskomaty. Pierwszy z nich stanął przed siedzibą LOT-u w Warszawie.

Lotniskomat przed siedzibą LOT-u

W pierwszej kolejności urządzenia znajdą się na wszystkich polskich lotniskach, a docelowo ma ich być około 100 w największych miastach Polski. Początkowo nadawać będzie można przesyłki jedynie do odbiorców mieszkających w naszym kraju, jednak ostateczny model zakłada rozszerzenie obszaru działania na całą Unię Europejską.

- Ten rodzaj usług dodatkowych wprowadzamy, aby ułatwić każdemu klientowi LOT Cargo i pasażerowi LOT-u szersze korzystanie z możliwości transportu lotniczego. Rozwój przewozów cargo w segmencie oferty dla klientów indywidualnych, dzięki naszym samolotom, staje się niezwykle atrakcyjną propozycją - mówi Mariusz Kuczek, Dyrektor Biura Cargo i Poczty PLL LOT.

Nie da się ukryć, że usługa może mieć bardzo atrakcyjne czasy doręczenia przesyłki, ale dotyczyć to będzie przede wszystkim tras z i do Warszawy. LOT oferuje obecnie jedno połączenie między portami regionalnymi (Kraków-Gdańsk). Tutaj mówi się nawet o 4 godzinach. W pozostałych przypadkach doręczenie w ciągu kilku godzin raczej nie będzie możliwe.

Lotniskomat

Bezpieczeństwo przesyłek zagwarantowane jest dzięki stosowaniu międzynarodowych standardów IATA, organizacji zrzeszającej linie lotnicze. Lotniskomaty działają oczywiście 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nadana paczka może być także śledzona w internecie.

Z informacji zawartych na samym lotniskomacie dowiadujemy się, że cały proces nadawczy odbywa się za jego pośrednictwem, łącznie z dokonaniem płatności i wprowadzeniem danych nadawcy oraz odbiorcy. Mnie ciekawi jednak, w jaki sposób rozwiązany został problem opakowań pocztowych. Mało która osoba nosi przy sobie koperty czy niewielkie kartoniki.

W komunikacie prasowym zaznaczono, że usługa ta może być przydatna także pasażerom, którzy zapomnieli zostawić rzeczy prywatne lub służbowe, a także tym, którym służby bezpieczeństwa lotniska zakwestionowały część bagażu.

Usługa ma ruszyć w ciągu kilku tygodni.

AKTUALIZACJA

W piątek wysłałem do PGP Innowacje kilka pytań, dzisiaj otrzymałem odpowiedzi. Publikuję je poniżej.

Dziennik Internautów (DI): Jaki jest Wasz docelowy klient?

Polska Grupa Pocztowa (PGP): Każda osoba która chce nadać szybko przesyłkę i skorzystać z błyskawicznego sposobu obsługi korespondencji gwarantowanej przez LOT. Na pewno ważnym klientem są podróżujący liniami lotniczymi, gdyż na każdym lotnisku będzie terminal. Lecz baza docelowych klientów jest znacznie większa, gdyż nie będziemy się ograniczać tylko do terminali lotniskowych, ale zdecydowana większość terminali stanie w najważniejszych polskich miastach. Dlatego każda firma bądź osoba fizyczna - będzie miała możliwość skorzystania z błyskawicznego przesyłu korespondencji i paczek pomiędzy polskimi miastami.

DI: W jaki sposób rozwiązany został problem opakowań do przesyłek (kopert i kartonów)?

PGP: Na każdym lotnisku, na którym będą Lotniskomaty, będzie także Punk Obsługi Klienta, gdzie będzie można nabyć koperty i paczki. Specjalne koperty będą także w dyspozycji służb ochrony lotnisk, na których będą dostępne Lotniskomaty.

DI: Czy możecie zdradzić chociaż orientacyjne ceny Waszych usług?

PGP: Na temat cen będziemy rozmawiać dopiero po zakończeniu okresu testów.

DI: W komunikacie jest mowa jedynie o przykładowym czasie dostarczenia przesyłki na trasie Gdańsk-Kraków, gdzie mamy bezpośrednie loty LOT-u. A co w przypadku relacji z pominięciem Warszawy?

PGP: Przesyłki będą dostarczane pomiędzy wszystkimi miastami, do których loty rejsowe wykonują Polskie Linie Lotnicze LOT.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: komunikat prasowy