Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Logitech po raz kolejny obniża prognozy

26-01-2012, 14:11

Największy na świecie producent myszek komputerowych poinformował o licznych trudnościach, które wpływają na słabsze wyniki firmy. To już trzeci raz z rzędu, gdy Logitech obniża swoje prognozy.

robot sprzątający

reklama


Za pogarszające się wyniki Logitech obwinia w dużej części kryzys w strefie euro, ale również mniejsze zainteresowanie urządzeniami peryferyjnymi dla pecetów. Jak przyznają przedstawiciele firmy, "sytuacja szybko się zmienia".

Czytaj także: Powstanie więcej aplikacji dla Google TV

Logitech oczekuje obecnie sprzedaży za ostatni rok na poziomie 2,3 miliarda dolarów (przy wcześniejszych planach sięgających 2,4 miliarda) oraz przychodów z działalności operacyjnej w wysokości około 60 milionów dolarów. Poprzednie analizy wskazywały na wynik lepszy nawet o kilkadziesiąt procent.

- O ile dostarczyliśmy nasze plany dotyczące 2012 roku fiskalnego pod koniec października, wiele czynników od tej pory się zmieniło - poinformował w oświadczeniu Guerrino De Luca, obecny szef Logitecha. - Najbardziej negatywnie na prognozy wpłynęło pogorszenie się sytuacji w strefie euro w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Dodatkowo znacznie istotniej niż oczekiwaliśmy spadło zainteresowanie kamerkami internetowymi oraz pilotami.

Pod koniec ubiegłego roku szefowie Logitecha z rozgoryczeniem wspominali próby podboju rynku telewizyjnego wspólnie z firmą Google. Ich zdaniem była to "gigantyczna pomyłka", która dodatkowo znacznie uszczupliła budżet korporacji. Dopiero obecne wersje Google TV zyskują większe uznanie wśród producentów elektroniki, a sprzęty tego typu chcą wspierać m.in. Samsung oraz LG.

Czytaj także: Eric Schmidt wciąż wierzy w Google TV


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Logitech, Reuters