Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy doba może mieć więcej niż 24 godziny? Zdaniem Adama Pasha i Giny Trapani tak właśnie się stanie po zastosowaniu proponowanych przez nich optymalizacji wydajności życia i pracy. Najnowsza książka "Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową" zawiera aż 59 wskazówek z różnych dziedzin - od obsługi komputera i programu pocztowego po motywację i upraszczanie codziennych zajęć.

robot sprzątający

reklama


Autorzy książki przedstawiają wiele różnorakich trików, które mają na celu usprawnienie i uproszczenie życia w naszym dość zabieganym i roztargnionym świecie. Już na samym początku uderzają w jeden z potencjalnie najsłabszych punktów większości z nas – zapełnioną skrzynkę odbiorczą. Dziesiątki, setki, a czasem nawet tysiące nieprzeczytanych wiadomości to często niestety nie teoria, a przykra rzeczywistość, z którą ciężko się uporać. Są jednak sposoby na poradzenie sobie z tym problemem bez ogłaszania mailowej upadłości, o których całkiem sporo jest napisane już na pierwszych stronach publikacji. Nawet jeśli należysz do osób, które panują nad przychodzącymi mailami, to nie znaczy, że nie znajdziesz tutaj dla siebie nic ciekawego. Oprócz oczywistych porad, jak bezboleśnie opróżnić skrzynkę odbiorczą, książka zawiera również wskazówki, jak przy użyciu dostępnych na rynku bezpłatnych narzędzi zoptymalizować komunikację e-mailową.

Coś dla siebie znajdą tutaj także miłośnicy porządkowania danych na komputerze i bezpiecznego korzystania z internetu. Wśród sztuczek proponowanych przez Adama i Ginę na szczególną uwagę zasługuje moim zdaniem pewien dość prosty sposób tworzenia bezpiecznych haseł do logowania na stronach, na których zakładamy konta. Przedstawiona została tam także alternatywa dla popularnej, aczkolwiek niezbyt bezpiecznej funkcji zapamiętywania haseł przez przeglądarkę. Jeśli kumulujesz w niej różne zakładki do ciekawych stron, których jednak nie masz czasu w danej chwili przeczytać, to być może zainteresuje Cię opisane w jednym z trików narzędzie, zbierające je w jedno miejsce z różnych przeglądarek i pozwalające na zarządzanie i archiwizowanie tych już przeczytanych.

Jeśli natomiast chodzi o porządkowanie plików na komputerze, to w książce znajdziemy kilka wartych uwagi wskazówek. Nie wszystkie jednak przypadną do gustu zwolennikom odchodzenia od papierowych wersji dokumentów, gdyż są takie, które właśnie w tym kierunku idą.

Kolejne rozdziały to zbiór wskazówek i prawdziwa baza użytecznych narzędzi, jakie mogą usprawnić, usystematyzować czy nawet zmotywować nas do wykonywania codziennych zadań. Nie bez znaczenia jest tutaj np. ich odpowiednie planowanie, któremu została poświęcona jedna z części poradnika. A jeśli zdarza Ci się pod koniec dnia pracy stwierdzić, że gdzieś zgubiłeś po drodze kilka godzin albo nie wykonałeś w zasadzie żadnego z zaplanowanych zadań, autorzy książki opisali dla Ciebie kilka ciekawych i skutecznych rozwiązań. Sam zobacz, jak zlokalizowanie i ograniczenie wszelkich zbędnych rozpraszaczy, a także dobra organizacja miejsca pracy wpłynie na Twoją wydajność i produktywność.

W końcu wisienka na torcie również dla tych czytelników, którzy lubią upraszczać sobie codzienne korzystanie z komputera i internetu. Jeśli do nich należysz, to ostatni rozdział tej książki jest stworzony właśnie dla Ciebie. Automatyczne uzupełnianie formularzy, tworzenie i korzystanie ze skrótów klawiaturowych, pomijanie procesu obowiązkowej rejestracji czy przyśpieszanie wyświetlania stron WWW – to tylko niektóre z propozycji autorów, jakie mogą mieć realny wpływ na czas wykonywania najprostszych czynności podczas użytkowania komputera.

Książka „Lifehacker” nie należy do tych, które trzeba czytać od deski do deski, raczej jest to zbiór niezależnych porad. Dlatego też warto skupić się na tym, co faktycznie może się przydać, choć oczywiście nie zaszkodzi prześledzenie wszystkich propozycji. Tworząc listę proponowanych sztuczek, nie zapomniano o uwzględnieniu różnych systemów operacyjnych, z których najczęściej korzystają użytkownicy komputerów. I tak, niektóre z opisanych trików będą przeznaczone jedynie dla systemu Windows, inne dla systemu Mac OS, a jeszcze inne dla systemu Linux. Oprócz tego każda wskazówka opatrzona jest informacją o ewentualnych kosztach, jakie będą się wiązały z jej zastosowaniem (tych na szczęście jest niewiele – ok. 4-5), a także poziomie trudności, w zależności od stopnia obycia z komputerem i internetem. Można więc powiedzieć, że każdy powinien znaleźć w tej książce coś dla siebie.

Katarzyna Ryfka-Cygan
Biznesinternetowy.com

Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową

Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową

tytuł oryginału: Lifehacker: The Guide to Working Smarter, Faster, and Better

Autorzy: Adam Pash, Gina Trapani
Tłumaczenie: Piotr Cieślak

Data wydania: 04/2012
Stron: 248
ISBN: 9788324638109 / 978-83-246-3810-9
Format: 158x235
Oprawa: miękka


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Sprzedawcy tożsamości

Źródło: DI24.pl



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E