Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Obawy dotyczące bezpieczeństwa transakcji bardziej wpływają na zakupy online, niż spowolnienie gospodarcze - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Harris Interactive na zlecenie McAfee.

72% ankietowanych konsumentów stwierdziło, że stan gospodarki nie wpłynął na sposób przeprowadzania przez nich zakupów online. Najpoważniejszą przyczyną rezygnacji z transakcji są obawy dotyczące jej bezpieczeństwa - prawie połowa badanych porzuciła koszyk lub anulowała transakcję z tego powodu.

Nawet szukając dobrej okazji, 63% konsumentów nie dokonałoby zakupu w e-sklepie, który nie ma opublikowanej polityki ochrony prywatności lub nie wyświetla uznanego znaku bezpieczeństwa. Zdaniem analityków korzystanie z takich znaków (certyfikatów) może być istotnym narzędziem marketingowym dla mniejszych sklepów.

Z badań przeprowadzonych przez Harris Interactive wynika bowiem, że ponad 90% konsumentów obawia się o bezpieczeństwo podczas zakupów w nowym lub nieznanym sobie e-sklepie, a 47% szuka w takiej sytuacji odpowiedniego certyfikatu. Co więcej, aż jedna trzecia konsumentów woli kupować w mniejszym sklepie korzystającym ze znaku bezpieczeństwa, niż w dużym i znanym.

Większym zaufaniem cieszą się przy tym certyfikaty, które obejmują codzienną analizę podatności, niż certyfikaty oparte na ocenie reputacji i prywatności - twierdzą analitycy z firmy Yankee Group.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *