Kryptowaluty to temat wywołujący dyskusję, przede wszystkim wśród inwestorów, polityków i mediów. Zwolennicy mówią o płatnościach przyszłości i uniezależnieniu od banków. Przeciwnicy straszą bańkami spekulacyjnymi i widmem bankructwa. A co o kryptowalutach sądzą przebadani Polacy?
reklama
Z czym kojarzą nam się kryptowaluty? Uczestnicy badania Luno i SW Research najczęściej wymieniają pojęcia „waluta” i „wirtualne pieniądze” (22%) oraz najpopularniejszą walutę cyfrową, czyli Bitcoina (14%). Co dziesiąty badany łączy kryptowaluty z możliwością zysku. Skojarzeń o negatywnym wydźwięku jest stosunkowo niewiele – dla 11% ankietowanych kryptowaluty to synonim dla ryzyka, a dla 5% to oszustwo.
Po co kupujemy kryptowaluty? Ich posiadacze najczęściej deklarują, że jest to dla nich forma inwestycji (62%) i metoda płacenia w internecie (56%). Respondenci korzystają również z kryptowalut do mikropłatności, np. przelewów do rodziny, czy znajomych (43,5%). Dodatkowo, 42% ankietowanych przyznaje, że chętnie płaciliby kryptowalutami w sklepach czy punktach usługowych, gdyby udostępniono im takie rozwiązanie. Ponad połowa badanych Polaków, którzy znają pojęcie kryptowalut, uważa, że jest to dochodowa forma inwestycji. Niemniej jednak 48% z nich przyznaje, że korzystanie z nich jest skomplikowane.
Brak wiarygodności i ryzyko cyberataku to główne czynniki zniechęcające do zakupu kryptowalut. Uczestnicy badania, którzy nie posiadają kryptowalut, najczęściej przyznają, że nie darzą ich zaufaniem (41%), a co dziesiąty uważa wręcz, że są nielegalne.
Zdania na temat bezpieczeństwa kryptowalut są podzielone. Dla 28% respondentów waluty cyfrowe są bezpiecznym środkiem inwestycyjnym, przeciwnego zdania jest 41% uczestników badania, a 31% nie jest w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.
Jak kryptowaluty mogą zapracować na nasze zaufanie? Według ankietowanych pomocne byłoby zmniejszenie ryzyka utraty środków, np. poprzez zapobieganie cyberatakom na giełdy walut cyfrowych (45% wskazań). Polacy oczekują także jasnego stanowiska rządu i instytucji finansowych na temat legalności kryptowalut (43%). Nieodzowna byłaby również stabilizacja kursów najpopularniejszych walut (43%) oraz możliwość ich zakupu od renomowanych dostawców (41%).
Kolejnym czynnikiem, który zniechęca do inwestycji w kryptowaluty jest brak wiedzy. Tylko 31% osób znających pojęcie walut cyfrowych czuje, że wie o nich na tyle dużo, by bezpiecznie dokonywać transakcji.
Uczestnicy badania najczęściej pozyskują informacje o kryptowalutach z mediów społecznościowych (60%) oraz prasy i portali branżowych (53%). Źródłem wiedzy na ten temat są często także rodzina i znajomi (44%). Tylko niecałe 3 proc. respondentów wskazało w tym pytaniu na kampanie społeczne.
Magdalena Gołębiewska z firmy Luno zauważa, że raport pokazuje tendencje, na które szczególną uwagę powinny zwrócić nie tylko firmy z obszaru fintech, ale także media, instytucje regulacyjne czy organizacje non-profit. Potrzebna jest edukacja w bardzo prostej, przystępnej formie, by mógł ją zrozumieć nawet laik. Najlepiej robić to w mediach społecznościowych i na portalach internetowych, bo tam najczęściej szukamy informacji o kryptowalutach. Dostęp do rzetelnych informacji i instrukcji zachęca do inwestowania w waluty cyfrowe. Warto zwrócić także uwagę na presję społeczną wobec władz – respondenci oczekują wyraźnego stanowiska rządu, szczególnie jeśli chodzi o regulacje oraz rozliczenia z fiskusem.
Źródło: newsrm.tv
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|