W dziewiątym odcinku videocastu KrakSpot.tv prowadzący skupili się na kilku patentach przyznanych niedawno internetowym gigantom - Facebookowi i Google.
reklama
Jak już pisaliśmy w Dzienniku Internautów, Facebook dostał patent na "dynamiczne dostarczanie kanału nowin o użytkowniku sieci społecznościowej", Google natomiast opatentowało technologię pozwalającą targetować reklamy ze względu na lokalizację.
Jak zauważają Marcin Jaśkiewicz, Dominik Szarek i Kamil Janik, prawo do wyłącznego wykorzystywania szeroko już znanych i stosowanych rozwiązań daje z jednej strony możliwość walki z konkurencją, z drugiej - pokazuje niedoskonałości procedury przyznawania patentów. W świecie technologii cyfrowych czas oczekiwania na ich przyznanie (nawet 7 lat) jest nieadekwatny do tempa rozwoju rynku i popularyzacji nowych rozwiązań.
W programie zaprezentowano również aplikację mobilną Foursquare pozwalającą lokalizować znajomych w najróżniejszych miejscach. Dzięki Foursquare możemy nie tylko sprawdzić, gdzie w danej chwili przebywają nasi znajomi, ale również przeglądać tworzone na tej podstawie rankingi najpopularniejszych lokali. W Stanach Zjednoczonych użytkownicy Foursquare mogą liczyć na zniżki i darmowe drinki w tamtejszych barach i klubach.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*