Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Po ponad 16 latach obecności na rynku, wczoraj - w środę 25. kwietnia - decyzją zarządu wydawnictwa Vogel-Burda - miesięcznik Magazyn Komputerowy ENTER został zamknięty.

Jak czytamy w informacji prasowej powodem jest "brak perspektyw utrzymania pozycji rynkowej". I faktycznie - po spadku sprzedaży w roku 2006, ta utrzymywała się na bardzo niskim poziomie ok. 20 tys. egzemplarzy miesięcznie. Prawdopodobnie nie pozwalało to nawet na pokrycie kosztów związanych z wydaniem numeru.

W ostatnich miesiącach działalności czasopisma sprzedaż nie osiągała nawet "magicznego" progu 20 tys. egzemplarzy. Mimo słabych wyników nic nie wskazywało na koniec ENTERA, bowiem od 2 numerów miesięcznikowi towarzyszy nowa szata graficzna oraz szereg zmian merytorycznych.

Vogel-Burda zainwestował w relaunch gazety dbając przy tym o solidną kampanię marketingową, która swoim zasięgiem objęła telewizję, radio, internet, prasę branżową oraz tzw. "outdoor". Dziwi fakt, że zdecydowano się na - zapewne pokaźne - inwestycje mające na celu wypromować markę i jednocześnie tak szybko wycofano z rynku.

Obecnie wydawca zapowiedział skoncentrowanie swoich działań na magazynie CHIP, który również doczekał się zmian. Już niebawem CHIP ma zostać zintegrowany ze specjalistycznym czasopismem CHIP Foto-Video.

Enter to jedno z najstarszych pism branżowych w kraju, które miał wkład w wychowanie niejednego pokolenia przyszłych informatyków. Razem z Magazynem ENTER w polskiej prasie znikają wszelkie ślady dawnego wydawcy - Lupusa - którego poprzedni dwutygodnik, PC Kurier, pożegnał się z rynkiem w grudniu 2003 roku.

Pierwsze egzemplarze ENTERA ruszyły na podbój rynku w marcu 1991 roku. Obecnie nowy numer został przygotowany, jednak - zgodnie z decyzją wydawcy - nie doczeka się publikacji.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Więcej w tym temacie: