Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Komputery w zarządzaniu wiedzą - jeszcze nie wszędzie

20-11-2008, 12:17

W prawie połowie firm zajmujących się marketingiem istnieją systemy informatyczne wspomagające tworzenie, udostępnianie czy archiwizację wiedzy. Ponadto w części z nich funkcjonują miękkie techniki zarządzania nakierowane na tworzenie wiedzy i wspomaganie kreatywności – wynika z badań Divante przeprowadzonych przy współpracy z Mediarun.pl.

Z badań wynika, że systemy do publikacji dokumentów w sieci intra- bądź internetowej istnieją w 46% badanych firm. Podobnie jest z obiegiem dokumentów (45%). W przedsiębiorstwach, w których takich systemów na razie nie ma, ankietowani chętnie widzieliby podobne narzędzia (27% badanych).

Wiele do zrobienia pozostaje natomiast zarówno w dziedzinie narzędzi i systemów informatycznych, jak również w kwestii procedur pracy i kultury dzielenia się wiedzą. Tylko 26% przebadanych firm posiada profesjonalne oprogramowanie w zakresie kodyfikacji wiedzy i pomysłów. Świadomość dostępnych na rynku instrumentów służących gromadzeniu i wykorzystywaniu wiedzy lub zarządzaniu pomysłami jest wciąż niewielka.

Najbardziej pożądanymi narzędziami informatycznymi są instrumenty do zarządzania pomysłami oraz fora wymiany doświadczeń i giełdy pomysłów. Obecnie brakuje tych narzędzi w firmach, tylko w 20% badanych przedsiębiorstw zostały zaimplementowane podobne systemy.

W dwóch trzecich przebadanych działów nie stosuje się wcale technik wspierania kreatywności, w pozostałych przypadkach jest to głównie dobrze znana "burza mózgów" (76%).

Większość pracodawców nakłania pracowników do kreatywności i rozwoju oraz - co najważniejsze – nagradza za nie. Pracodawcy nie są jednak przychylni realizacji innowacyjnych pomysłów przez swoich pracowników, dopóki pomysł ten nie zostanie przyjęty przez zarząd lub kadrę kierowniczą.

Badania zostały wykonane na 277 respondentach z ogólnopolskich firm. Metodą badawczą były ankiety internetowe, przeprowadzone w okresie sierpień-październik 2008 r. Szczegółowy raport z badań jest dostępny bezpłatnie na stronie Divante.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: Divante