Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nowy operator tu biedronka wszedł na rynek. "Spożywczy" MVNO może pochwalić się dużą sięcią dystrybucji starterów, kampanią billboardową w całym kraju oraz teoretycznie niską stawką za połączenia: 33 gr/min. Teoretycznie, bo w ofercie jest kilka "haczyków".

robot sprzątający

reklama


billboardy reklamowe tu biedronka
fot. DI - billboardy reklamowe tu biedronka
O wejściu na rynek MVNO Biedronki DI informowało w miniony piątek, 16 stycznia 2009 roku. Start sieci został poprzedzony kampanią reklamową. W całej Polsce umieszczone były billboardy o treści "Tam drogo, a tu...", które dziś zastąpiły plansze z informacją "Tam drogo, a tu biedronka".

Na początek - promocja

Reklamowana jest stawka "33 grosze za minutę do wszystkich", ale może wydawać się, iż przedstawiona oferta wprowadza w błąd. Dziennik Internautów zauważył, że jest to stawka promocyjna obowiązująca do 30 czerwca 2009 roku. Standardowa stawka sieci to 45 groszy za minutę. To samo dotyczy doładowań, które po zakończeniu promocji będą kosztować 4,5 zł, 9 zł oraz 25 zł. Naturalnie może okazać się, że promocja zostanie wydłużona lub zastąpiona przez inną. Należy również zaznaczyć fakt, że (co naturalne) stawka za połączenia do Play jest wyższa, bowiem wynosi 68 groszy za minutę.

Nokia 1208 i startery tu biedronka
fot. DI - Nokia 1208 i startery tu biedronka
Użytkownicy, decydujący się na przyłączenie do sieci, mogą przenieść swój numer lub kupić starter tu biedronki. Jego koszt to 7,99 zł - użytkownik prócz karty SIM otrzymuje zaledwie 2 minuty rozmów wymienne na 7 SMS-ów oraz 20 wizytówek do rozesłania. W sklepach sieci do kupienia jest również telefon Nokia 1208 w cenie 99 zł.

"Haczyk" w doładowaniach i nie tylko

starter tu biedronka
fot. DI - starter tu biedronka
Operator umożliwia doładowanie konta kwotami 3,3 zł, 6,6 zł oraz 16,49 zł, które zapewniają rozmowy odpowiednio przez 10, 20 i 50 minut (prócz sieci Play, do której połączenia są droższe). Doładowania wydłużają odpowiednio ważność połączeń wychodzących o 14 dni, 30 dni i 90 dni, natomiast połączenia przychodzące w każdym przypadku o 30 dni.

Tutaj znajduje się też pierwszy "haczyk" oferty operatora. Przy doładowaniu za 22,5 zł użytkownika może zmylić fakt, że połączenia wychodzące są ważne przez 90 dni. Zgodnie z regulaminem po przejściu na tzw. "Okres bierny" (który w przypadku każdego doładowania trwa 30 dni) niewykorzystane środki z konta zostają anulowane.

Kolejną "bolączką" operatora jest fakt, iż tu biedronka oferuje naliczanie 15-sekundowe (wydawałoby się, że dziś standardem jest naliczanie jednosekundowe), informując o tym tylko w regulaminie usługi. Użytkownicy, którzy zdecydują się na przeniesienie swojego numeru do sieci Biedronki lub na zakup startera, a nie przeczytają dokładnie regulaminu, mogą czuć się zawiedzeni lub nawet oszukani.

Dobra dystrybucja, silna marka

Z kolei dużym plusem dla nowego operatora jest bardzo duża liczba punktów sprzedaży - obecnie w kraju zlokalizowanych jest ponad 1350 sklepów zarówno w dużych, jak i małych miejscowościach.

Sonda
Oferta MVNO tu biedronka jest moim zdaniem:
  • korzystna
  • korzystna, ale trzeba uważać na regulamin
  • niekorzystna
  • oszukańcza (haczyki w regulaminie)
wyniki  komentarze

stand reklamowy tu biedronka
fot. DI - stand reklamowy tu biedronka
Według danych Jeronimo Martins Dystrybucja S.A., właściciela sieci, Biedronki odwiedza codziennie ponad 2 mln klientów, co stanowi ok. 5% populacji Polaków. Liczba ta jest bardzo duża. Przypomnijmy, że tylu użytkowników w niecałe 2 lata udało się pozyskać sieci Play. Wydaje się więc, że nowy "spożywczy" MVNO ma większe szanse na zdobycie klientów niż uruchomiony w kwietniu 2008 roku Carrefour Mova.

Należy zauważyć, że Biedronka to również silna marka. W rankingu najcenniejszych polskich marek Rzeczpospolitej w roku 2008 Biedronka została najcenniejszą polską marką pośród sieci handlowych w kategorii "Handel i Usługi" oraz zajęła pierwsze w kategorii "Najczęściej wybierane marki". Biedronka okazała się być również dwunastą najbardziej wartościową marką na polskim rynku według kwalifikacji ogólnej.

Więcej o MVNO


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl