Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Komórka megafonem dla niesłyszących

18-09-2006, 17:20

Osoba niesłysząca nie może odebrać ważnego komunikatu, który podawany jest np. przez głośniki na stacji kolejowej. Ten problem może zostać rozwiązany dzięki systemowi LAMA opracowanemu przez studentów uczestniczących w projekcie badawczym, w laboratorium oprogramowania IBM w Hursley.

Rozwiązanie LAMA będzie umożliwiało przekazywanie informacji o krytycznym znaczeniu wprost na telefon komórkowy.

Użytkownik, który znajdzie się w zasięgu działania LAMA, będzie automatycznie powiadomiony o dostępności oferowanych usług przez telefon komórkowy, który aktywnie rozpozna dostępność sygnału. Po dokonaniu rejestracji użytkownik otrzyma automatyczne powiadomienia o komunikatach publicznych w postaci wiadomości tekstowych, obrazków lub wyczuwalnych dotykiem wibracji telefonu komórkowego (w zależności od preferencji użytkownika).

Zastosowanie technologii LAMA wydaje się szczególnie przydatne w takich miejscach, jak stacje kolejowe, lotniska, miejsca pracy, imprezy sportowe oraz centra handlowe. Instalacje pilotażowego systemu są planowane w najbliższych miesiącach na terenie Wielkiej Brytanii. Po pełnym wdrożeniu użytkownicy będą mogli pobrać z internetu oprogramowanie klienckie LAMA do swojego telefonu.

LAMA korzysta z technologii Bluetooth i GPRS. Może zostać przystosowana do współpracy z sieciami WiFi i GSM. Aby zainstalować system w konkretnym miejscu, wystarczy zintegrować sprzęt i oprogramowanie LAMA z istniejącą infrastrukturą IT i komunikacyjną.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

eCard nierówno obciążał?

Źródło: IBM