Auta elektryczne o ładowności do 800 kg będą przewozić paczki klientów Poczty Polskiej już jesienią 2019 roku. To efekt ubiegłorocznych testów tych pojazdów. Obecnie pocztowcy testują grupę większych samochodów.
reklama
Poczta Polska podjęła decyzję o dołączeniu do floty kilkudziesięciu aut elektrycznych. Chce rozpisać przetarg na ich pozyskanie. To efekt ubiegłorocznych testów tego typu pojazdów. Zaczął się też kolejny etap sprawdzania samochodów elektrycznych w codziennej pracy – tym razem o większej ładowności. Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej zaznacza, że elektryczne auta będą przyjazne mieszkańcom miejscowości, w których problemem jest hałas drogowy i komunikacyjne zanieczyszczenie powietrza.
Najnowocześniejsze typy samochodów do 3.5 tony o ładowności pow. 800 kg zasilanych prądem elektrycznym będą testowane w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim. To pierwsze tego typu testy w Polsce obejmujące samochody elektryczne o takiej ładowności – potrwają od połowy lutego do połowy maja br. Weźmie w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z.E., (wyjechał na polskie drogi w styczniu 2019 r.), Volkswagen e-Crafter (od czwartego kwartału 2018 r.), Maxus-Hitachi (od września 2018) oraz Mercedes e-Vito (od stycznia 2019 r.) w liczbie 5 egzemplarzy.
Testowane pojazdy to mało dostępne w naszym kraju nieliczne egzemplarze. Kierowcy Poczty Polskiej będą sprawdzać parametry techniczno-użytkowe, takie jak przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy i obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Po przeprowadzeniu testu każdy użytkownik sporządzi krótki opis i ogólną charakterystykę pojazdu.
W ubiegłym roku równolegle z testami pojazdów Poczta sprawdzała funkcjonowanie stacji ładowania tych aut. Tym razem testy ładowarek będą prowadzone w Warszawie, Zabrzu Pruszczu Gdańskim i Komornikach, gdzie urządzeń użyczą firmy: PRE Biel, kmt Ecotap Poland, Power EV (2 ładowarki).
Wiosną 2018 roku Poczta Polska przetestowała homologowane auta o ładowności do 800 kg. W testach brało udział 15 pojazdów kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Nadal trwa przedłużony etap testów elektrycznych pojazdów przeznaczonych dla listonoszy. Po zakończeniu i podsumowaniu podjęte zostaną decyzje o dalszych losach wprowadzania elektrycznych pojazdów dla listonoszy.
Źródło: Poczta Polska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|