Prawidłowość i zgodność z prawem sprawozdania z rachunkowości regulacyjnej Telekomunikacji Polskiej za 2007 rok oraz kalkulacje kosztów usług na lata 2008-2009 potwierdził audyt zlecony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej – poinformowało biuro prasowe TP. Dominujący operator mówi, że stwarza to szansę na odejście od dotychczasowej polityki ustalania cen hurtowych.
Tegoroczny audyt obejmował szerszy zakres niż w 2007 r. Oprócz kosztów świadczenia dostępu telekomunikacyjnego w zakresie połączenia sieci i usług powszechnych badane były wyniki kalkulacji kosztów usług świadczonych na nowych rynkach właściwych, na których TP została wyznaczona jako przedsiębiorca posiadający znaczącą pozycję rynkową. Badanie objęło także kalkulację kosztów usług hurtowego abonamentu (WLR), usług dostępu do pętli abonenckiej (LLU) oraz usług dostępu szerokopasmowego (BSA).
Audyt przeprowadził powołany przez prezesa UKE biegły rewident Ernst &Young Audit, który wydał opinię bez zastrzeżeń. Stwierdził, że sprawozdanie i wyniki kalkulacji kosztów zostały sporządzone zgodnie z prawem.
- Pozytywna opinia wystawiona przez audytora powołanego przez UKE, stwarza szanse na odejście od dotychczasowej, kwestionowanej przez nas, polityki ustalania cen hurtowych w oderwaniu od realiów ekonomicznych występujących na naszym rynku i oparcie tych stawek o zweryfikowany właśnie model kosztowy. Jesteśmy gotowi i otwarci na dyskusje z regulatorem na temat wyników audytu oraz sposobu ich implementacji - mówił Ireneusz Piecuch, sekretarz genaralny i dyrektor wykonawczy Grupy TP.
W ubiegłym roku opinia audytora również była pozytywna. Operator wskazywał na nią jako na dowód tego, że jest zmuszony do świadczenia usług telekomunikacyjnych poniżej rzeczywistych kosztów. Prezes UKE Anna Streżyńska nie chciała się jednak zgodzić na podwyżki cen hurtowych obawiając się podwyżek cen u operatorów alternatywnych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|