Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Już niebawem otrzymasz SMS-a z ostrzeżeniem o burzy lub nawałnicy

02-07-2018, 12:17

Startuje pilotaż systemu ostrzegania SMS-ami przed zagrożeniami. Docelowy system ruszy w grudniu. Na jego wprowadzenie pozwala nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego oraz niektórych innych ustaw z 11 czerwca br.

Prawo po nowelizacjach nakłada na operatorów obowiązek niezwłocznego nieodpłatnego wysłania, na żądanie dyrektora Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, komunikatu do wszystkich użytkowników na określonym przez niego obszarze. Obowiązek ten w pełnym wymiarze będzie realizowany od 12 grudnia 2018 roku (wtedy nowelizacja wchodzi w życie), ale już dziś operatorzy zgodzili się na uruchomienie pilotażu.

Chodzi o to, aby w szczególności w okresie wakacyjnym wypoczywający mogli dostać ostrzeżenia o ewentualnych zagrożeniach (np. o nagłych zjawiskach pogodowych). Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu informacja dotrze do abonentów sieci znajdujących się na obszarze zagrożonego województwa. 

W uroczystym podpisaniu porozumienia między stroną rządową a operatorami wzięli udział: Marek Zagórski, minister cyfryzacji, Paweł Majewski, wiceminister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Krzysztof Malesa, zastępca dyrektora Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, Marcin Cichy, prezes UKE oraz przedstawiciele operatorów telekomunikacyjnych: Witold Drożdż (Orange), Jacek Niewęgłowski (P4), Eugeniusz Trybalski (P4), Tomasz Gillner-Gorywoda (Polkomtel) i Piotr Kędzierski (T-Mobile Polska).

Operatorzy pracują intensywnie nad technicznym wdrożeniem rozwiązania, które umożliwi docelowo wysyłanie takich powiadomień na obszarze mniejszym niż województwo. Obywatele będą mogli zgłaszać swoje uwagi do systemu m.in. na adres mailowy: alert.pilotaz@rcb.gov.pl.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik