Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jogurt i opony kupione za Bitcoiny: przyszłość płatności w e-commerce?

28-04-2021, 09:25

W sklepach internetowych coraz częściej można płacić kryptowalutami. PayPal  wprowadził już taką możliwość w USA i zapowiada jej uruchomienie m.in. w Europie. To efekt coraz większej popularności wirtualnych walut – portfeli bitcoinowych jest już na świecie około 70 milionów – ale też globalizacji rynku e-commerce. O przygotowaniu do tych zmian powinni pomyśleć także polscy e-sprzedawcy, a szczególnie ci, którzy chcą dotrzeć do zagranicznych klientów.

robot sprzątający

reklama


Pod koniec marca PayPal umożliwił w Stanach Zjednoczonych płatności za e-zakupy przy pomocy kryptowalut takich jak Bitcoin, Litecoin, Etherum czy Bitcoin Cash. Do tej pory takie rozwiązanie było wymagające technologicznie. Teraz wymiana wirtualnych walut na dolary jest darmowa i automatyczna, a opcja ta pojawia się obok innych metod płatności, takich jak przelew czy karta kredytowa. W najbliższych miesiącach  usługa może zostać rozszerzona na kraje Unii Europejskiej. 

Niewykluczone, że również polscy sprzedawcy niedługo zaoferują klientom możliwość płacenia za jedzenie czy elektronikę w wirtualnych walutach. Ułatwi to robienie zakupów nie tylko posiadaczom kryptowalut, ale też konsumentom zza granicy m.in. poprzez ograniczenie kosztów transakcji międzynarodowych i wymian walutowych.

Polskie e-sklepy coraz więcej sprzedają za granicę 

E-sklepy mogą sprzedawać i wysyłać swoje produkty niemal w dowolne miejsca na ziemi. Z globalizacji korzystają zarówno duzi gracze z odpowiednim zapleczem, jak i sprzedawcy produktów niszowych, niedostępnych na każdym rynku lokalnym. 

Wielu polskich właścicieli e-sklepów postanowiło zainwestować w sprzedaż za granicę. Działalność na rynku międzynarodowym wymaga jednak dostosowania do potrzeb lokalnych rynków. Chodzi nie tylko o dostępność kilku wersji językowych czy zmianę opisów produktów, ale również zapewnienie możliwości wyboru preferowanych metod płatności. Z danych PrestaShop wynika, że 9 na 10 zagranicznych klientów wybiera opłatę za pomocą PayPal zamiast lokalnych operatorów. W pierwszym kwartale 2021 roku aż 92% transakcji zrealizowanych w Polsce przy pomocy PrestaShop Checkout wiązało się z wysyłką poza granice kraju. 

Zagraniczni klienci często mają inne nawyki związane z płaceniem przez internet. Polacy chętnie wybierają PayU, Przelewy24 czy Blue Media. Z kolei Niemcy czy Amerykanie są przyzwyczajeni do PayPala – podkreśla Matthieu Bondu, Country Manager na Polskę w PrestaShop. Wprowadzenie płatności kryptowalutami to ukłon w stronę coraz liczniejszej grupy klientów, w tym tych spoza kraju. Gdy tylko na naszym rynku pojawi się ta możliwość, w wielu przypadkach nie będzie konieczna instalacja nowych rozwiązań. Duża część polskich sklepów ma już moduł, który automatycznie umożliwi włączenie tej opcji dodaje Bondu.

Źródła:

Dane Statista


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PrestaShop