Jeśli wideo, to krótkie i darmowe
Internauci lubią filmy krótkie i raczej nie chcą płacić za wideo z Sieci. Obecnie ponad połowa internautów sięga po taką rozrywkę - wynika z sondażu AP i AOL
reklama
Najpopularniejsze okazują sie krótkie klipy z wiadomościami, które ogląda blisko 3/4 widzów-internautów. Poza tym popularne jest oglądanie fragmentów programów telewizyjnych, klipów sportowych, teledysków i krótkich filmów kręconych przez amatorów.
Tylko co piąty ankietowany oglądający wideo z Sieci stwierdził, że pobrał film lub program telewizyjny w całości. Ankieta pokazuje również, że niewielu internautów chce płacić za tego typu produkty - robi to zaledwie 7%.
Jeśli chodzi o wiek widzów, to oczywiście największe audytorium tego typu przekazów stanowią osoby młode. Warto jednak zwrócić uwagę, że także starsze osoby nie stronią od nowych form przekazu - 20% z badanych deklarujących oglądanie wideo online ma 65 lat lub więcej.
Z ankiety wynika, że rzeczywiście można mówić o wzroście w obszarze usług wideo w internecie. Co trzeci użytkownik twierdzi, że ogląda więcej materiałów wideo niż w zeszłym roku.
Dlaczego akurat te krótkie filmy cieszą się największą popularnością? Z wypowiedzi niektórych ankietowanych można wnioskować, że ma to związek ze stylem życia. Krótki klip stanowi szybką, wygodną formę rozrywki pomiędzy jednym a drugim obowiązkiem. Często tego typu materiały cechuje również duża oryginalność. Niższa jakość raczej nie przeszkadza.
W ankiecie telefonicznej AOL wzięło udział ponad 3 tys. osób. Jak podaje firma dopuszczalny błąd wynosi 2% dla całej badanej grupy i 3% dla grupy widzów-internautów.