Jakie strony odwiedzają Europejczycy
Strony Google, potem Microsoft, Yahoo oraz eBay to najpopularniejsze wśród Europejczyków miejsca w Sieci we wrześniu br.- wynika z najnowszego raportu firmy comScore. Największy przyrost użytkowników odnotowały jednak witryny z drugiej piątki zestawienia.
Z badania comScore wynika, że liczba internautów powyżej 15 roku życia, łączących się z obszaru Europy wzrosła w badanym okresie - od sierpnia do września 2006 roku - o ok 310 tys. unikalnych użytkowników (z 215.887.000 do 216.197.000)
W porównaniu z sierpniem br. największy przyrost (o 18%) użytkowników z Europy miały we wrześniu Wikipedia oraz YouTube. Pierwszy z serwisów odnotował we wrześniu 59,9 mln unikalnych wizyt, drugi 27,4 mln.
Z początkiem roku szkolnego wzrosła także popularność serwisów edukacyjnych - średnio o 11%. Najpopularniejszą witryną edukacyjną wśród Europejczyków była w tym czasie witryna Answers.com, którą odwiedziło 5 mln osób (4% wzrost względem sierpnia br.). Na drugim miejscu w tej kategorii znalazły się serwisy edukacyjne BBC - BBC Learning, które odnotowały 2,2 miliona unikalnych użytkowników, co stanowiło w tym przypadku aż 97% przyrost odwiedzalności. Trzecie miejsce przypadło MSN Encarta z 2,1 mln użytkowników (wzrost o 33 procent).
Więcej Europejczyków odwiedziło też strony rządowe - średnio o 6%. Największy wzrost oraz największą liczbę unikalnych użytkowników w tej kategorii odnotowała witryna Europa.eu, którą odwiedziło 4,4 mln osób, co stanowi wzrost o 42% w stosunku do sierpnia br.
Wzmógł się także ruch (średnio o 3%) na europejskich stronach poświęconych hazardowi online. Przyczyną tego stanu rzeczy było zapewne wprowadzenie niekorzystnego dla tego typu witryn prawa w Stanach Zjednoczonych - uważają analitycy comScore.
Co ciekawe, wzrost liczby użytkowników (także średnio o 3%) odnotowały także serwisy poświęcone garderobie. Można to zapewne wytłumaczyć wprowadzeniem na tych witrynach jesiennej oferty.
Badanie comScore przeprowadzono wśród europejskich internautów powyżej 15 roku życia.