Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Drukarka jest jednym z podstawowych narzędzi biurowych, które niezbędne jest przy prowadzeniu firmy. Nie ma znaczenie czy jest się właścicielem szkoły językowej czy warsztatu samochodowego - drukarka znacznie ułatwia pracę i pozwala na szybkie wydrukowanie faktury, umowy czy cennika. Jak wybrać odpowiednią drukarkę do firmy?

Na rynku dostępne są drukarki atramentowe oraz laserowe.  Pierwsze z nich wykorzystują do druku tusz, który wystrzeliwany jest na kartkę papieru przez niewielkie dysze. Drukarka laserowa z kolei do procesu drukowania wykorzystuje laser, który nanosi toner na papier i utrwala wydruk. Dzięki temu oferuje wysoką jakość wodoodpornego wydruku, a szybkość, z jaką pracują, jest zadziwiająca i przewyższa szybkość wydruku sprzętu korzystającego z tuszu.

Różnica w cenie

Wybierając drukarkę do firmy na pewno warto zwrócić uwagę na cenę. Niższa cena jest kusząca, szczególnie jeżeli prowadzi się niewielką działalność gospodarczą. Najtańsze są drukarki atramentowe, ceny najprostszych modeli oscylują w granicach 150 złotych, a im więcej jest się w stanie zapłacić, tym lepszy model można zakupić. Najdroższe z nich posiadają takie funkcje jak możliwość automatycznego dwustronnego zadruku. Praktycznie każda drukarka atramentowa wykonuje zarówno wydruki czarno-białe, jak i kolorowe. Kupując drukarkę laserową należy nastawić się na wyższe wydatki, najtańsze modele monochromatycznej czarno-białe kosztują około 200 - 300 złotych, a modele oferujące także wydruki kolorowe to wydatek rzędu 500 złotych i więcej.

drukarka

Koszty eksploatacji

To nie cena sprzętu jednak jest tak ważna. Istotną kwestią są koszty eksploatacji. Cena 200 złotych za jeden toner do drukarki laserowej nie jest niczym dziwnym. Użytkownicy domowi na pewno wolą z tego względu dużo tańsze w eksploatacji drukarki atramentowe. Firmom jednak nie opłaca się wybieranie pozornie tańszego rozwiązania. Laserowe urządzenia drukujące są bowiem w stanie na jednym tonerze wydrukować o wiele więcej stron niż drukarki korzystające z tuszu, przez co koszty drukowania są niższe.

Zakup drukarki laserowej do firmy opłaca się szczególnie wtedy, kiedy nie ma potrzeby drukowania dokumentów w kolorze. Monochromatyczna drukarka nie jest dużym wydatkiem, oferuje za to o wiele wyższą jakość oraz szybkość wydruku, a koszty drukowania obniżają się w stosunku do drukarki atramentowej.

Sprawdź koszty eksploatacji swojej drukarki na stronie www.drukuj24.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:




fot. WangXiNa




fot. Freepik