Dostawcy łączności szerokopasmowej mogą zwiększyć swoje przychody, jeśli stworzą wysokowydajną infrastrukturę sieciową, która zapewni stosowną jakość poszczególnych usług bez żadnych kompromisów - wynika z badań opublikowanych przez firmę Juniper Networks.
Badania objęły 5 tys. użytkowników szerokopasmowego internetu we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Wynika z nich, że 39,3% respondentów posługuje się co najmniej pięcioma tożsamościami przy korzystaniu z różnych usług w sieci, do każdej używając innego hasła. Dodatkowo 79,9% badanych przyznaje, że regularnie dzieli swoje łącze szerokopasmowe z dwiema i więcej osobami.
"Wyniki badania pokazują, że usługodawcy muszą wykorzystać inteligencję drzemiącą w wysokowydajnej infrastrukturze, by oferować poszczególnym użytkownikom indywidualne profile dotyczące pasma i wydajności, pobierając wyższe opłaty za główne usługi, a mniejsze za usługi przy których jakość lub opóźnienia nie są krytyczne" – uważa Paul Gainham, dyrektor marketingu operatorskiego na region EMEA w Juniper Networks.
Na uwagę zasługuje fakt, że konsumenci coraz częściej wybierają internet jako drogę dostępu do rozrywki, informacji i łączności, np. 24,8% ankietowanych stwierdziło, że portale społecznościowe to istotny kanał utrzymania kontaktów ze znajomymi i rodziną, a 37,5% uważa, że w przyszłości takie usługi będą dla nich coraz ważniejsze.
Jednocześnie 41,7% badanych powiedziało, że telefon stacjonarny w miarę upływu czasu będzie miał dla nich coraz mniejsze znaczenie jako środek łączności. 61,3% osób stwierdziło, że telewizja on-line (czyli IPTV) będzie coraz ważniejszym elementem ich przyszłego życia, według 35,6% respondentów klasyczna telewizja z czasem straci na znaczeniu.
Firma Juniper Networks uważa, że powiązania pomiędzy siecią, treścią, usługami i użytkownikiem należy zmienić tak, żeby umożliwiały usługodawcom zwiększenie wartości ich oferty poprzez kontrolę jakości i priorytetyzację. "Zależnie od usługi, z której korzystają, użytkownicy mają różne wymagania odnośnie szybkości, niezawodności i bezpieczeństwa. Na przykład żeby oglądanie IPTV miało sens, musi ona mieć jednostajnie szybkie połączenie, podczas gdy przy zakupach przez Internet oczekujemy bezpieczeństwa i niezawodności" - tłumaczy Paul Gainham.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*