Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dostawcy łączności szerokopasmowej mogą zwiększyć swoje przychody, jeśli stworzą wysokowydajną infrastrukturę sieciową, która zapewni stosowną jakość poszczególnych usług bez żadnych kompromisów - wynika z badań opublikowanych przez firmę Juniper Networks.

robot sprzątający

reklama


Badania objęły 5 tys. użytkowników szerokopasmowego internetu we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Wynika z nich, że 39,3% respondentów posługuje się co najmniej pięcioma tożsamościami przy korzystaniu z różnych usług w sieci, do każdej używając innego hasła. Dodatkowo 79,9% badanych przyznaje, że regularnie dzieli swoje łącze szerokopasmowe z dwiema i więcej osobami.

"Wyniki badania pokazują, że usługodawcy muszą wykorzystać inteligencję drzemiącą w wysokowydajnej infrastrukturze, by oferować poszczególnym użytkownikom indywidualne profile dotyczące pasma i wydajności, pobierając wyższe opłaty za główne usługi, a mniejsze za usługi przy których jakość lub opóźnienia nie są krytyczne" – uważa Paul Gainham, dyrektor marketingu operatorskiego na region EMEA w Juniper Networks.

Na uwagę zasługuje fakt, że konsumenci coraz częściej wybierają internet jako drogę dostępu do rozrywki, informacji i łączności, np. 24,8% ankietowanych stwierdziło, że portale społecznościowe to istotny kanał utrzymania kontaktów ze znajomymi i rodziną, a 37,5% uważa, że w przyszłości takie usługi będą dla nich coraz ważniejsze.

Jednocześnie 41,7% badanych powiedziało, że telefon stacjonarny w miarę upływu czasu będzie miał dla nich coraz mniejsze znaczenie jako środek łączności. 61,3% osób stwierdziło, że telewizja on-line (czyli IPTV) będzie coraz ważniejszym elementem ich przyszłego życia, według 35,6% respondentów klasyczna telewizja z czasem straci na znaczeniu.

Firma Juniper Networks uważa, że powiązania pomiędzy siecią, treścią, usługami i użytkownikiem należy zmienić tak, żeby umożliwiały usługodawcom zwiększenie wartości ich oferty poprzez kontrolę jakości i priorytetyzację. "Zależnie od usługi, z której korzystają, użytkownicy mają różne wymagania odnośnie szybkości, niezawodności i bezpieczeństwa. Na przykład żeby oglądanie IPTV miało sens, musi ona mieć jednostajnie szybkie połączenie, podczas gdy przy zakupach przez Internet oczekujemy bezpieczeństwa i niezawodności" - tłumaczy Paul Gainham.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: Juniper Networks