Jak zachować przewagę konkurencyjną? 3 kluczowe elementy, w które powinny inwestować sklepy internetowe

13-12-2019, 07:57

Klienci sklepów internetowych mają bardzo wiele opcji do wyboru. To, co możesz im dać bezwarunkowo, to pierwsze wrażenie, które jest dla nich wszystkim.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


Handel jest przenoszony masowo do internetu. Analizując szeroko zmiany zachowań konsumenckich, najbardziej rzuca się w oczy to, że sama koncepcja konkurencji uległa znaczącej zmianie.

Co więcej: podczas przeglądania witryn internetowych, potencjalni klienci bardzo szybko przechodzą do ostatniej fazy. Mają na to wpływ często (pozornie) małe elementy, które odgrywają ogromną rolę w podejmowaniu decyzji dotyczących zakupów.

Mając to na uwadze, eksperci ANSWEAR wyznaczyli trzy najistotniejsze elementy, w które warto ich zdaniem zainwestować, aby zachować przewagę konkurencyjną.

Projekt wizualny

Przeprowadzono masę badań dotyczących szybkości przetwarzania obrazów w mózgu. Choć wnioski z przeprowadzonych badań różnią się, jeden z nich jest wspólny i powtarzający się - ludzie przetwarzają efekty wizualne znacznie szybciej niż tekst. Dlatego warto pomyśleć o budżecie na zdjęcia wysokiej rozdzielczości.

W handlu e-commerce odpowiednia prezentacja jest wszystkim. Niezależnie od miejsca, w którym umieszczasz zdjęcia w swojej witrynie, będą one punktami, które przykuwają uwagę ludzi. Powinny być więc one pociągające i kompatybilne z marką.

Co więcej, zdjęcia te powinny przekonać użytkownika do podjęcia dalszych działań na stronie. Obrazy te powinny pomóc w nawigacji i przepływie w witrynie e-commerce, aby pozyskać klientów na drodze konwersji.

Zachowaj funkcjonalność

Strona główna to coś więcej niż tylko pierwsze wrażenie Twojej firmy. To Twoja wizytówka i centralna część wszystkich operacji. Pójście w tym miejscu na skróty może sprawić, że reszta Twoich wysiłków nie będzie miała sensu.

Ostatecznie strona główna każdej witryny powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby zachęcić użytkownika do głębszego zanurzenia się w ofertach sklepu - czy to w kategoriach, produktach, czy w wyprzedażach na koniec sezonu.

Content marketing

E-commerce i marketing treści idą w parze. Jeśli udało Ci się oczarować użytkowników atrakcyjnymi zdjęciami i przekonać ich o wiarygodnych doświadczeniach, jakie może zapewnić im Twoja witryna, w tym momencie przyszła pora na priorytetyzację treści pisanych. To właśnie tym zapewniasz prawdziwą wartość dla swoich klientów.

Z natury pisanie jest sztuką subiektywną. Istnieje jednak wiele uniwersalnych błędów, których można uniknąć. Na stronach e-commerce potrzeba pisania jest najważniejsza, jeśli chodzi o tworzenie stron produktów, blogów, wiadomości e-mail, stron informacyjnych i procesu płatności. W ten czy inny sposób, wszystkie te czynniki wpływają na strategię sprzedaży. Użyty tekst musi być bez zarzutu.

Niezależnie od potrzeb, najważniejsze jest to, że cała treść musi w pełni odzwierciedlać markę. Nawet najmniejsza pomyłka może spowodować rysę na Twojej wiarygodności.

Mimo że nigdy nie ma gwarancji na rozwiązania w e-commerce, raz po raz udowadnia się, że inwestowanie odpowiednich zasobów w powyższe trzy dziedziny może czynić cuda i zapewniać sukces. Zacznij robić to już dziś!

Źródło: ANSWEAR.com


Następny artykuł » zamknij

Flash traci w Polsce


Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać






fot. Kaspersky


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.