Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak zabronić Facebookowi używania Twojego profilu w reklamach?

27-03-2011, 13:01

Przesuwanie przez Facebooka granicy prywatności nie odpowiada wielu internautom. Na szczęście można choć częściowo bronić się przed coraz chętniejszym wykorzystywaniem naszych prywatnych danych.

robot sprzątający

reklama


Jak wspominaliśmy niedawno, zainteresowanie Facebookiem jest tak duże, że każdego dnia witryna banuje 20 tysięcy kont użytkowników poniżej 13 roku życia, którzy według regulaminu nie powinni korzystać z witryny.

>>Czytaj także: Facebook szykuje się do podboju rynku internetowych płatności

Sonda
Przeszkadzają Ci reklamy na Facebooku?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Z drugiej strony, najwięcej zarzutów kierowanych pod adresem serwisu Marka Zuckerberga dotyczy wykorzystywania prywatnych danych, również w reklamach wewnątrz Facebooka. Choć władze witryny podkreślają, że nie ma mowy o sprzedawaniu prywatnych danych internautów reklamodawcom, ogłoszenia opatrzone naszym imieniem i nazwiskiem są już właściwie codziennością.

Jeśli nie chcemy, by naszym znajomym wyświetlano informację na temat produktów, które lubimy (jeśli reklamodawca wykupi taki typ kreacji), w ustawieniach serwisu możemy to łatwo wyłączyć.

Ustawienia Facebooka
fot. DI - Ustawienia Facebooka
Wystarczy w tym celu zalogować się do Facebooka, następnie w prawym górnym rogu z zakładki "Konto" wybrać "Ustawienia konta". Następnie na karcie "Reklamy na Facebooku" zmienić w polu dotyczącym wyświetlania reklam wartość z "Tylko moi znajomi" na "Nikt". Na koniec zatwierdzamy operację przyciskiem "Zapisz zmiany".

>>Czytaj także: Facebook zaatakował Google... no prawie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Shout Me Loud



Ostatnie artykuły: