Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dobra strona internetowa to dziś punkt wyjścia dla efektywnych działań reklamowych. Jeśli czytasz ten artykuł, to zapewne wiesz już, że bez odpowiednich nakładów na promocję, Twoja strona skazana jest na internetowy niebyt. Zintegrowane działania promocyjne, pozwolą Ci zwiększyć ruch na Twojej witrynie, rozbudować portfolio klientów i zwiększyć zyski czyli słowem – osiągnąć sukces. Jak z gąszczu ofert wybrać najlepszą i skuteczną agencję SEO? Pozycjonowanie? Dobre warunki – to znaczy jakie?

robot sprzątający

reklama


Czy pytać o portfolio?

 

Poszukując do współpracy grafika, projektanta stron internetowych czy copywritera, masz stosunkowo łatwe zadanie. Wystarczy, że poprosisz o przedstawienie portfolio i już wiesz czy będziesz chciał współpracować z daną osobą czy nie. Jak postąpić w przypadku agencji SEO? Na co zwrócić uwagę? Niestety, szanujące się agencje, dbając o interesy swoich klientów, nie upubliczniają informacji o współpracy w zakresie pozycjonowania. Zazwyczaj wykonawców obowiązuje klauzula poufności, chyba, że klient wyrazi zgodę na podanie do wiadomości informacji o współpracy. Jak zatem ocenić rzetelność agencji SEO?

Wybór najlepszego pozycjonera z najlepszych naprawdę nie jest łatwym zadaniem. Na naszym rodzimym rynku działa około 40 tys. podmiotów specjalizujących się w pozycjonowaniu – zarówno indywidualnych specjalistów, jak i sprofilowanych agencji SEO. Jak zatem dokonać właściwego wyboru?

 

Staż prawdę powie

 

Sprawdź jak długo istnieje agencja. Długi staż oznacza doświadczenie oraz świadczy o tym, że pracujący tam specjaliści znają się na rzeczy i w porę odpowiadają na zmieniające się realia rynku.

Rok 2012 – wprowadzenie nowego algorytmu Pingwin 2.1, który przetasował wyniki pozycjonowania, był kluczowym momentem dla wielu firm specjalizujących się w SEO. Przetrwali naprawdę dobrzy i ci, którzy wynieśli lekcję z tego doświadczenia. Dobra rada – unikaj „firm kogucik”, które wyrastają jak grzyby po deszczu, oferują co prawda dobre ceny, ale równie szybko znikają z rynku.

Sprawdź kto stoi za nazwą firmy. Prześledź czy CEO oraz pracownicy agencji chętnie dzielą się swoją wiedzą na blogu, w branżowych pismach, portalach, biorą udział w branżowych konferencjach. Czynny udział w tego typu imprezach oraz otwarte dzielenie się doświadczeniami, świadczy o dużej wiedzy i praktycznym doświadczeniu.

 

Jasne warunki rozliczania

 

O wiarygodności agencji świadczy także jasny i przejrzysty model rozliczania. Ostatnio wiele w branży mówi się o stałej opłacie abonamentowej. Uwaga, naprawdę dobrzy pozycjonerzy mogą pozwolić sobie na rozliczanie z klientem wyłącznie za osiągnięte efekty – zwyczajnie są pewni, że podjęte przez nich działania przyniosą efekt, a inwestycja – profit. Szukaj agencji oferującej model płatności „za efekt”.

Nim zwiążesz się umową z konkretną agencją, dokładnie sprawdź warunki współpracy. Wiele agencji zobowiązuje klientów do współpracy na okres 12 czy 24 miesięcy, z absurdalnie długim i nieproporcjonalnym okresem wypowiedzenia – 6 miesięcy, a w przypadku wcześniejszego zerwania umowy agencje żądają horrendalnie wysokich opłat z tytułu kary umownej (za zerwanie umowy). Agencje stawiające na partnerską współpracę, szanujące czas i pieniądze swoich klientów, oferują możliwość rozwiązania umowy po 3 miesiącach współpracy, gdy brakuje widocznych efektów pozycjonowania.

Na polskim rynku SEO działają firmy, które dzięki programowi lojalnościowemu, działającemu na zasadzie – jesteś naszym klientem, polecasz nas znajomym, nie płacisz za usługę – umożliwiają praktycznie darmowe pozycjonowanie.

 

Optymalizacja w cenie

 

Estetyka strony internetowej to tylko jeden aspekt, decydujący o jej efektywności. Równie ważne, o ile nawet nie ważniejsze, jest to co na pierwszy rzut oka niedostrzegalne – optymalizacja kodu strony i jej zawartości pod kątem silników wyszukiwarek. Optymalizacja SEO to jeden z kluczowych czynników, decydujących o efektywnym pozycjonowaniu. Sprawdź czy Twoja agencja oferuje optymalizację SEO strony za darmo i wykonuje tę czynność na początku współpracy.

O profesjonalizmie agencji świadczy bieżące informowanie klienta o zaleceniach i zmianach, które poprawią funkcjonowanie strony www. Trendy w pozycjonowaniu zmieniają się z dużą częstotliwością, dlatego ważne jest by stale być na czasie.

seo

Prawidłowo wykonana optymalizacja strony powinna uwzględniać takie czynniki, jak:

  1. Analiza dostępności witryny.
  2. Weryfikacja indeksacji serwisu.
  3. Analiza czynników na stronie (optymalizacja on-site).
  4. Analiza czynników poza stroną (optymalizacja off-site).
  5. Analiza konkurencji.

 

Optymalizacja on-site powinna uwzględniać następujące elementy:

- optymalizacja adresów URL;

- optymalizacja tytułów ;

- optymalizacja nagłówków;

- optymalizacja atrybutu ;

- weryfikacja treści (unikalność, użyteczność).

 

Optymalizacja off-site składa się z poniższych działań:

-  analiza profilu linków przychodzących;

-  audyt obecności w profilach społecznościowych;

-  analiza pod kątem contet marketing/komunikatów prasowych;

- monitoring social buzz na forach/blogach.

Raport z akcji

 

Jeśli agencja oferuje możliwość bieżącego monitorowania efektów swojej pracy czyli pozycji witryny, to jasny sygnał, że nie ma nic do ukrycia i pewna jest stosowanych działań. Dobrą praktyką, poza udostępnianiem klientom wglądu do statystyk obrazujących pozycję strony, jest comiesięczne raportowanie przeprowadzonych działań. Warto skorzystać z dodatkowej opcji – monitoringu awaryjności. Opcja ta to alert w formie sms`a, który wysyłany jest do klienta, gdy strona przestaje działać. Czy zdajesz sobie sprawę ilu klientów odejdzie z kwitkiem, jeśli Twój sklep internetowy czy witryna firmowa będzie niedostępna przez kilkanaście godzin? Warto trzymać rękę na pulsie.

 

Czy moja strona jest bezpieczna?

 

Pozycjonowanie jest niczym stąpanie po bardzo cienkim lodzie – trzeba dobrze znać teren, poruszać się delikatnie i precyzyjnie, a w razie czego posiadać umiejętność pływania. Jak przekłada się to na SEO? Konieczna jest znajomość najnowszych trendów, dokładne obserwowanie rynku i działanie zgodnie z planem. Niestety zdarzają się i takie sytuacje, w których strona dostaje karę od Google (filtr bądź ban). I co wtedy? Szanująca się agencja SEO, oferuje klientowi ubezpieczenie, które gwarantuje wypłatę odszkodowania, do momentu, w którym strona odzyska pierwotną pozycję w wynikach wyszukiwania.

Uważaj na agencje, które oferują błyskawiczne efekty. Dziś wszelkie podejmowane działania, mające na celu wypozycjonowanie witryny, powinny być prowadzone rozważnie i ostrożnie, zgodnie z opracowanym planem i harmonogramem. Zbyt szybkie i intensywne kroki, mogą zostać uznane przez Google za działania spamerskie, a na stronę może zostać nałożona kara w postaci filtra lub ban.

Upewnij się czy pracownicy agencji posiadają Certyfikat Google AdWords. Taki certyfikat potwierdza, że dana osoba posiada aktualną wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia płatnych  kampanii w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google. Certyfikat oznacza, że pracownik agencji jest na bieżąco z aktualnymi wytycznymi Google – śledzi trendy i zmiany, co pozwala mu stosować zróżnicowane działania, mające na celu pozycjonowanie marki/firmy/usługi w płatnych i organicznych wynikach wyszukiwania. 

 

Dedykowany opiekun

 

Ile razy zdarzyło Ci się wysyłać maila na ogólny adres: kontakt@nazwafirmy.pl , biuro@nazwafirmy.pl albo info@nazwafirmy.pl i nie otrzymać odpowiedzi? Ile razy rozmawiałeś z kolejną Panią Katarzyną czy Panem Piotrem albo Markiem, którzy nie mieli zupełnie pojęcia o co chodzi, kim jesteś i o co pytasz? Stawiaj na współpracę z agencją, która przydzieli Ci dedykowanego opiekuna, który będzie na bieżąco z działaniami prowadzonymi dla Twojej strony i zawsze będzie w stanie udzielić Ci potrzebnych informacji.

 

Opinie z Internetu

 

Zastanawiasz się na ile wiarygodne są opinie o firmie znalezione na forum, blogu czy Facebooku? Traktuj internetowe opinie z przymrużeniem oka. Zawsze musisz liczyć się z tym, że trafisz na wpis sponsorowany czyli opłaconą pozytywną opinię. Niestety ta praktyka ma również drugie dno i często nieuczciwa konkurencja opłaca negatywne komentarze o danej firmie. Zachowaj rozwagę czytając internetowe opinie i jeśli masz możliwość, zasięgnij informacji u znajomych korzystających z usługi pozycjonowania. Jeśli krąg bliskich Ci osób nie jest w stanie doradzić, skorzystaj z powyższych porad ;)

 

Wojciech Kłodziński
Artykuł został przygotowany przez firmę Enterso tworzącą platformę www.PromoPager.com do pozycjonowania stron internetowych. System zrzesza najlepszych specjalistów SEO w Polsce.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. Freepik







fot. Freepik



fot. Freepik